Dacia a înregistrat, pe piața auto din Marea Britanie, a doua din Europa, o scădere a vânzărilor cu 8,86 procente în luna mai, în condițiile în care la cinci luni a crescut cu 7,7%.
Constructorul de la Mioveni a avut o lună mai slabă pe toate piețele din Vest. În Marea Britanie au fost comercializate 2.046 unități, în luna analizată, față de 2.245, cu un an în urmă. Rezultatele sunt în contradicție cu cele de la cinci luni, în care Dacia a înregistrat o creștere de 7,7 procente, grație primelor 4 luni ale anului. În perioada ianuarie – mai au fost vândute 11,895 unități, față de 11.045 în perioada similară a anului trecut.
Spre comparație cu Renault, dacă anul trecut, în primele cinci luni, Dacia ajungea la aproape jumătate din volumul producătorului francez, în aceeași perioadă a lui 2015, vânzările sale se apropie de o treime din cele ale Renault. În perioada de recesiune din piața auto Dacia a fost motorul grupului Renault, situația care însă s-a schimbat în debutul lui 2015.
Cel mai bine vândute mărci, în primele cinci luni, din Marea Britanie sunt, în funcție de volume: Ford (144.095, -0,06%), Vauxhall/Opel (112.412, -0,79%), Volkswagen (96.394, +4,76%), Audi (71.985, +2,46%), Nissan (67.652, +17,85%).
Dacia a mai înregistrat scăderi, în mai, și pe alte piețe majore ale Europei, ca Franța sau Germania.
Citește și Dacia înregistrează vânzări în scădere și în Germania, după cele din Franța