Registrul Auto Român verifică modelele de pe piața auto în căutarea unor posibile dispozitive de manipulare a noxelor. RAR a solicitat Volkswagen România și o listă cu mașinile implicate în scandalul noxelor.
„Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanței grupului Volkswagen în România și a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparțin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum și actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informații vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă”, anunță RAR, conform Mediafax.
Pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate și a lansat o acțiune de verificare. Instituția de reglementare caută pe vehiculele fabricate până acum eventuale dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.
„Acţiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nicidecum persoanelor fizice (…) Menționăm că RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel”, informează instituția.
Măsurile au fost luate în urma solicitării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate statele membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip.
Registrul Auto Român subliniază că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, și nu de către Registrul Auto Român. Conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine constructorului și autorității care a emis omologarea.
„Registrul Auto Român va lua măsurile necesare în funcție de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate și va ține cont de măsurile administrative pe care autoritățile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen”, se mai arată în comunicatul registrului.
Volkswagen a recunoscut marţi că până la 11 milioane de automobile la nivel mondial conţin softul prin care este influenţat rezultatul testelor de poluare, fiind posibil ca aceste vehicule să fie incluse în programe de rechemări.
Compania a alocat 6,5 miliarde de euro, în trimestrul al treilea, pentru acoperirea costurilor legate de acest caz şi a avertizat că profitul grupului va fi afectat.
Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat joi că Volkswagen a informat că manipularea rezultatelor testelor pentru emisiile poluante a avut loc şi în cazul automobilelor diesel din Europa.
Ministerul Transporturilor investighează totodată şi vehicule ale altor producători auto, în privinţa corectitudinii testelor de poluare, a spus Dobrindt.
Scandalul provocat de softul instalat de Volkswagen pe automobilele diesel pentru măsluirea testelor de emisii poluante nu este singurul caz în care un producător auto a fost prins că a încercat să înşele autorităţile de reglementare din SUA folosind astfel de metode, potrivit MarketWatch.
Volkswagen nu este primul producător auto care a făcut acest lucru şi nici nu este la prima abatere. General Motors, Ford Moror şi American Honda Motor au fost obligate să plătească amenzi semnificative şi au luat măsuri în trecut pentru a rezolva deficienţele descoperite de autorităţi.