Renault, al treilea mare producător auto al Europei, va amâna lansarea versiunii electrice a automobilului de oraş Twingo, prezentat la salonul auto de la Geneva din acest an, semn că cererea pentru maşinile nepoluante nu confirmă aşteptările companiilor, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.
„Piaţa nu a confirmat aşteptările noastre. Oamenii nu au ajuns în situaţia în care simt nevoia să aibă un automobil electric pentru folosinţă zilnică. Cumpărătorii trebuie să simtă nevoia să treacă la modelele electrice”, a declarat Jerome Stoll, directorul la Renault. Piaţa nu a confirmat cererea anticipată de producători, cumpărătorii fiind nemulţumiţi de autonomia redusă şi de preţurile mai mari decât în cazul automobilelor alimentate cu benzină sau motorină.
Excepţie face segmentul de lux. Liderul pieţei, BMW, a majorat în acest an producţia automobilului de oraş i3 datorită numărului de comenzi care a depăşit estimările. Tesla Motors a anunţat în această lună că creşterea vânzărilor sedanului Model S a fost limitată doar de numărul bateriilor disponibile.
„Majoritatea celor care cumpără vehicule electrice tind să fie cumpărători premium, întrucât maşinile nepoluante sunt mai scumpe. Cumpărătorii preferă să opteze pentru branduri premium ca Tesla sau BMW, decât pentru un producător de maşini de serie, ca Renault, care trebuie să justifice preţul mai mare al vehiculelor electrice” a explicat Sascha Gommel, analist la Commerzbank în Frankfurt.
În Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, la începutul acestui an erau în circulaţie circa 12.200 de vehicule electrice, dintr-un total de 43,9 milioane de maşini înmatriculate, conform datelor oficiale. Numărul vehiculelor electrice reprezintă doar 0,1% din cele 1 milion de automobile de acest tip pe care cancelarul german Angela Merkel vrea să le vadă în circulaţie până la sfârşitul acestui deceniu.
Volkswagen a anunţat în septembrie anul trecut că intenţionează să ofere la vânzare până la 40 de modele electrice sau hibrid, până la sfârşitul lui 2014. BMW, care va lansa în iunie automobilul sport hibrid i8, a introdus pe piaţă modelul i3 în noiembrie anul trecut, iar în aprilie a anunţat că majorează poroducţia cu 43%.
Directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat în septembrie că alianţa va rata ţinta fixată pentru 2016, a unor vânzări de 1,5 milioane de maşini electrice pe an. Cei doi producători auto au un buget pe termen mediu de 4 miliarde de euro pentru dezvoltarea de modele electrice.
Renault a livrat anul trecut 19.093 de automobile electrice, dintr-un total de 2,63 milioane de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare. Gama de vehicule electrice a producătorului francez include automobilele Zoe şi Fluence ZE, o versiune a modelului van Kangoo şi modelul de oraş cu două locuri Twizy.