Mini a fost un pionier în domeniul mobilității electrice. Însă, experimentul desfășurat, din 2008, cu 600 de Mini-uri E, 100% electrice, nu a dat rezultatele scontate. Prin urmare, constructorul britanic face primul pas hybrid cu noul Mini Cooper S E Countryman ALL4.
Dacă prima generație a “țăranului” britanic a reușit să transpună, în 2010, atributele tradiționale Mini în segmentul crossover-elor subcompacte premium, noul Countryman crește cu 20 de centimetri în lungime, are cinci locuri de sine stătătoare, oferă prima “prispă” pentru picnic din industrie, Picnic Bench, și, în versiunea hybrid plug-in, poate rula și doar pe baterie, combinând conceptul variabil de spaţiu cu dezvoltarea durabilă a tehnologiei eDrive a BMW şi un sistem de tracţiune integrală bazat pe două motoare care acţionează independent pe câte o axă.
Sub capota faţă se află un motor pe benzină, cu trei cilindri, cu tehnologie TwinPower Turbo. Cu o capacitate de 1,5 litri, acesta oferă o putere de 136 CP și un cuplul maxim de 220 Nm, disponibil de la 1.250 rpm. Motorul termic este combinat cu o transmisie Steptronic, modificată pentru versiunea ”E”, cu şase trepte, care transferă puterea către puntea faţă. Al doilea propulsor al lui Mini S E Countryman ALL4, cel eelctric, se află sub podeaua portbagajului. Conceput după principiul motorului electric sincron, acesta oferă o putere de 65 kW/88 CP şi un cuplu de 165 Nm, pe întreaga plajă de turații. Puterea ”eco” se duce către puntea spate, prin intermediul unei transmisii cu un singur raport, în două etape. Împreună, cele două unități asigură crossover-ului o putere de 224 CP și un cuplu de 385 Nm, în contextul unui consum mediu de 2,1 l/100 km și unor emisii de CO2 de 49 g/km (ciclu de testare UE, pentru automobile hybrid plug-in). Iar ”țăranul” hybrid poate fi condus electric la viteze de până la 125 km/h, cu o autonomie de până la 40 km, încărcarea acumulatorului litiu-ion de 7,6 kWh la un panou de tip ”wallbox” durând două ore și 15 minute. La priza de acasă, încărcarea durează trei ore și 15 minute.
eDrive, cu trei moduri de funcționare
Când maşina este pusă în mişcare, numai unul dintre cele două propulsoare este utilizat, în timp ce al doilea poate fi activat suplimentar în orice moment pentru a optimiza tracţiunea, stabilitatea şi agilitatea. Decizia aparține sistemului Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii), care analizează permanent atât situaţia de pe drum, cât şi dorinţele conducătorului. Rezultatul este un sistem inteligent de tracţiune integrală care asigură o deplasare perfectă în orice condiţii meteorologice şi pe orice suprafaţă.
Șoferul poate utiliza, însă, şi comutatorul eDrive, pentru a alege unul dintre cele trei moduri de funcţionare. În modul standard AUTO eDRIVE, crossover-ul hybrid funcţionează doar electric, până la o viteză de 80 km/h. La viteze mai mari şi în cazul unor sarcini intense, motorul termic este activat automat suplimentar. În modul MAX eDRIVE, automobilul este propulsat exclusiv de către motorul electric până la viteza de 125 km/h. Iar modul SAVE BATTERY poate fi selectat astfel încât capacitatea bateriei să fie economisită sau să se mărească starea de încărcare la cel puţin 90%, pentru a rămâne suficientă energie electrică pentru condus fără emisii.
Dacă Mini Cooper S E Countryman ALL4 este echipat cu un sistem de navigaţie, iar orientarea pe traseu este activată, sistemul de gestiune anticipativă a energiei se asigură că secţiunile potrivite ale traseului sunt parcurse în regim exclusiv electric. Luând în considerare datele de navigaţie, sistemul de operare al sistemului hybrid este orientat către utilizarea la maximum a capacităţii bateriei de înaltă tensiune.
Bateria și sistemul hybrid plug-in nu afectează spațiul și versatilitatea modelului. Datorită structurii compacte şi dispunerii componentelor eDrive, varianta hybrid plug-in păstrează interiorul generos al noului Mini Countryman.