Proprietari de mașini de epocă, membri ai Retromobil Club România, s-au întâlnit, în week-end, în Parcul Herăstrău, în cadrul primului eveniment major organizat de forul românesc în acest an.
Retromobil Club România a deschis sezonul 2015 pentru mașinile de epocă de pe șoselele românești prin Retroparada Primăverii, un eveniment la care au participat entuziaști ai mașinilor din epocile de demult. Mașini care au aparținut familiei Regale a României, soților Ceaușescu, „vedete” din filme sau modele care ascund povești emoționante, ascunse în negura timpului, au fost expuse în aer liber, după care au defilat pe Șoseaua Kiseleff, cu destinația „Hanul dintre vii”.
Vezi modelele de la paradă în Galeria FOTO de mai sus – 38 de imagini cu mașini istorice
Un Mercedes 200/c din 1936, vopsit într-un albastru azuriu, cu negru și pregătit o nouă ieșire pe bulevardele interbelice, ascunde poveștile de dragoste, nespuse, dintre fiul unui general din armata nazistă și fiica unui român. Actualul proprietar, un om de afaceri italian, de profesie designer de haine pentru bărbați, Rocco Nuzzi l-a cunoscut doar pe tatăl miresei, în 1995, atunci când a cumpărat mașina. Pe atunci, bărbatul, foarte în vârstă, i-a spus lui Rocco doar că fata a emigrat în SUA. Mașina a intrat în România chiar în anul fabricației sale, în 1936, ulterior ea fiind făcută cadou, de către generalul german, norei sale. Dotată cu un motor de 40 CP, ea consuma 13 litri/100 km și în 1936 a costat 6.150 mărci, o sumă destul de mare la acea dată.
Mașina a circulat până la începutul anilor 70′, după care ea a fost trasă pe linie moartă. Rocco a găsit-o la o fermă din zona aeroportului Otopeni, iar apoi a băgat-o în recondiționare. Nu mai puțin de 7 ani i-a luat ca să o readucă la starea inițială. Se laudă că toate piesele sunt originale, inclusiv cele cromate, de pe care s-a scos rugina, fiind nevoie să reconstruiască doar structura habitaclului, din lemn. Spune că după ce a investit primele câteva mii de euro nu a mai ținut socoteala, astfel că un model ca acesta se poate vinde în schimbul a câteva zeci de mii de euro.
„La început am găsit-o plină de praf, distrusă, după care am recondiționat-o numai cu piese originale… Este ca un hobby, o deconectare de la lucrurile zilnice să conduci o astfel de mașină. Eu le-o mai dau prietenilor, când au nevoie, la o nuntă. Am folosit-o chiar și la nunta mea, astfel că este o mașină încărcată cu mult romantism”, a spus Rocco.
Entuziaștii mașinilor retro scot în fiecare lună câteva zeci sau chiar sute de euro doar pentru menținerea unei astfel de „capodopere” cât mai aproape de starea inițială. Spre exemplu un proprietar de Volkswagen Beetle spune că recondiționarea unui astfel de model poate porni de la 5000 de euro și poate ajunge chiar și la peste 10.000, în funcție de ce modificări se mai fac. Pe de altă parte aceste mașini sunt scutite de la plata mai multor taxe, una dintre cele mai accesibile mașini considerate istorice fiind Dacia 1300/1310 din 1969/1970.
Printre alte mașini care au participat la paradă se numără: Ford Model A (1931, SUA), Hanomag Rekord (1936, Germania), Citroen Traction Ajant (1939, Franța), Skoda Popular (1938, Cehia), Buick Series 40 Special (1938, SUA), Dodge D-2 (1936, SUA), Wanderer W52 (1937, Germania). De asemenea au putut fi văzute modele din perioada postbelică, precum Ford Mustang sau Chevrolet Corvette, din anii 70′.
Citește și Campanie Rl. FOTO. Mihai I al României, un rege la volan. Cele 40 de mașini din viața sa