Dacia, cel mai mare exportator din România, livreazฤ pe plan extern peste 90% din producลฃia de maลini, expediind în strฤinฤtate din 2005 pânฤ în prezent peste 2 milioane de autovehicule prin Centrul Logistic din Mioveni, a anunลฃat miercuri compania, transmite Mediafax.
Activitฤลฃile Uzinelor Dacia ลi ale platformei logistice de la Mioveni au generat anul trecut 7,7% din exporturile României.
Uzina de Vehicule Dacia produce maลini finite, dar ลi piese pentru alte uzine ale grupului Renault. La nivelul anului trecut, 93% din producลฃia uzinei a fost exportatฤ.
Unitatea asigurฤ producลฃia modelelor din gama Dacia – Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway ลi Duster, dar ลi Renault Symbol (cu o cotฤ de 16% în prezent), având peste 8.500 de salariaลฃi. Cadenลฃa zilnicฤ a uzinei este de 1.390 unitฤลฃi.
Citeลte ลi Lada va construi Loganul rusesc. Piese de la Mioveni au luat deja drumul Rusiei
Pe de altฤ parte, Uzina Mecanicฤ ลi ลasiuri Dacia este cea de-a doua mare unitate de producลฃie situatฤ pe platforma de la Mioveni, cu peste 3.600 de angajaลฃi. Aproximativ 70% din producลฃia activitฤลฃii mecanice este destinatฤ uzinelor din grupul Renault, pe primele locuri figurând Rusia, Turcia ลi Franลฃa.
Centrul logistic din Mioveni alimenteazฤ 13 uzine ale alianลฃei Renault-Nissan, din 2005 pânฤ în prezent fiind expediaลฃi pe cale rutierฤ, maritimฤ sau feroviarฤ 7,58 milioane metri cubi de piese, echivalentul a 3,4 milioane de maลini.
Direcลฃia logisticฤ Dacia gestioneazฤ ลi expediลฃia maลinilor finite, sฤptฤmânal ieลind pe porลฃile uzinei 500 de camioane ลi 14-15 trenuri încฤrcate cu maลini.
Centrul logistic ILN din Mioveni a fost deschis în 2005 ลi a necesitat investiลฃii de peste 20 milioane euro în intervalul 2005-2012.