Curs valutar: €4.6321 $3.9175 £5.2408

Toți oamenii mogulului: Ghiță, peste 50 milioane de euro de la STS prin pixul generalului Opriș. Echipamentul folosit pentru localizarea avionului prăbușit în Munții Apuseni era făcut de firma fostului deputat. Replica STS | DEZVĂLUIRE

Firmele controlate direct sau prin interpuși de fostul deputat PSD Sebastian Ghiță au încasat peste 50.000.000 euro de la Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Share

Petru Zoltan 0 comentarii

Actualizat: 08.05.2017 - 09:58

Firmele controlate direct sau prin interpuși de fostul deputat PSD Sebastian Ghiță au încasat peste 50.000.000 euro de la Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Primele contracte au fost câștigate în guvernarea Tăriceanu și au explodat în mandatul premierului Boc. Banii au ajuns în conturile unor firme acuzate de procurorii anticorupție de spălare de bani și trafic de influență. 

Una dintre firmele care a lucrat pentru serviciul special, 2k Telecom, a negociat achiziționarea unui soft spion (care poate intra în orice calculator sau telefon mobil) de la o controversată firmă italiană. 



O altă afacere ciudată în care au fost implicate firmele lui Ghiță, dar și STS, se referă la achiziționarea echipamentelor de localizare a apelanților la numărul de urgență 112. În 2014, în urma accidentului aviatic din Apuseni, opinia publică a fost scandalizată de incapacitatea STS de a localiza avionul prăbușit. În acel tragic accident și-au pierdut viața pilotul Adrian Iovan și studenta Aura Ion. Avionul, însă, a fost localizat de săteni din zonă care s-au dovedit mai eficienți decât echipamentele lui Ghiță.

Sub trei milioane de euro până în 2009

Serviciul de Telecomunicații Speciale este condus de generalul Marcel Opriș. Acesta conduce STS de 12 ani: a fost numit în funcție la data de 7 decembrie 2005, în primul mandat de președinte al lui Traian Băsescu. De atunci, deși numele său a fost vehiculat în mai multe scandaluri publice, nu s-a clintit din scaunul de șef al Serviciului.

În tot acest timp, firmele controlate de Sebastian Ghiță (Teamnet Internatio-nal, Asesoft, 2k Telecom, XORIT și Access Net International) erau conectate la rețeaua de bani pusă la dispoziție de STS.

Prima afacere dintre firmele lui Ghiță și STS a început în mai 2007. Atunci, Telecomunicațiile Speciale au cumpărat servicii de comunicații pe bucla locală în valoare de aproximativ 16.000 euro. Un an mai târziu, STS a anunțat că a atribuit un contract în valoare de 432.000 euro firmei Asesoft pentru o aplicație necesară la centralizarea și urmărirea bugetului de venituri și cheltuieli a serviciului special. Practic, prin această aplicație tre-ceau toate contractele și banii publici administrați de serviciul special.

În septembrie 2009, Asesoft a mai primit un contract de 2,36 milioane euro pentru furnizarea unor echipamente de comunicații de date, servere și sisteme de stocare.



Ghiță a sunat la 112 și a vorbit cu cine trebuie

Serviciul de Telecomunicații Speciale a investit în anul 2005 nu mai puțin de 40 de milioane euro în Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă „112”. Contractul a fost gestionat de compania suedeză Ericsson. Fostul reprezentant al suedezilor în România, Thomas Lundin, a fost acuzat de compania-mamă că a cheltuit ilegal peste șapte milioane de dolari. Lundin a susținut că banii au fost folosiți pentru a plăti decidenții politici de la București care au ajutat Ericcson să-și dezvolte afacerile în România.

După ce a fost implementat „112” în România, firmele lui Ghiță au fost contractate de STS pentru a evalua și dezvolta proiectul. Costurile au fost pe măsură. Zeci de milioane de euro au ajuns la firmele controlate de fostul deputat PSD. În plus, statul mai alocă în jur de 12 milioane de euro anual pentru administrarea, exploatarea, întreţinerea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.

Prima factură la 112: 3,5 milioane euro

Primul contact al lui Ghiță de lucrări și servicii pentru sistemul „112” a fost în guvernarea Boc II, atunci când Guvernul era condus de o coaliție formată din PDL, UNPR și UDMR. În iunie 2010, Teamnet a primit de la STS un contract în valoare de aproximativ două milioane euro pentru a furniza „Infrastructură GIS”. GIS este un sistem informatic geografic folosit pentru a crea, stoca, analiza și prelucra informații distribuite spațial printr-un proces computerizat.

Ulterior, STS a anunțat organizarea unei licitații pentru a achiziționa aplicații de soft pentru ca Poliția și Ambulanță să se conecteze la serviciul de urgență 112. Potrivit anunțului, finanțarea achiziției urma să se asigure din Fondul Euro-pean de Dezvoltare Regională și bugetul de stat. Contractul a fost adjudecat de firma Asesoft International contra unei sume de două milioane euro. De acești bani, Asesoft s-a obligat să furnizeze echipamente IT, produse software, licențe pentru proiectul „Dezvoltarea sistemelor”. Două luni mai târziu, Asesoft a mai primit un contract de 1,5 milioane euro pentru furni-zarea unor echipamente IT, servicii de instalare pentru proiectul „Interconectarea Infrastructurii”.

Banii europeni dați lui Ghiță, auditați de Ghiță

În schimb, o altă firmă din grupul de firme controlat de Ghiță, XORIT, a fost invitată de STS pe 19 august 2010, pentru a depune o ofertă pentru servicii de audit a cheltuielilor aferente cererii de rambursare și audit informatic pentru proiectul de investiții „Infrastructura GIS pentru interoperabilitatea agențiilor de urgență conectate la Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență”. Pentru acest contract, firma lui Ghiță a primit puțin peste 40.000 euro. Tot 40.000 euro a primit și pentru a mai livra un audit informatic și financiar al cheltuielilor aferente derulării proiectului „Interconectarea infrastructurii agențiilor de urgență la nivelul municipiilor, altele decât reședințele de județ”. Practic, firma XORIT verifica cheltuielile STS făcute și pe contractele implementate de Ghiță.

Un accident: doar 700.000 euro pentru eCall

În anul 2011, STS a implicat firma Teamnet International într-un alt proiect european, pentru a dezvolta Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU). Conform anunțului de achiziție, Teamnet a fost contractată pentru a furniza softuri și integrarea serviciului eCall în SNUAU, dar și pentru prestarea de servicii pentru implementarea soluției în SNUAU. Proiectul a fost cofinanțat de Comsia Europeană și a costat în jur de 700.000 euro.

Serviciul eCall este un serviciu de urgență paneuro-pean care apelează automat 112 în caz de accident. În bordul autovehiculelor fabricate după anul 2015 au fost instalate dispozitive conectate la niște senzori care generează automat un apel la serviciul de urgență 112. De exemplu, în cazul unui accident auto se transmit automat serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care acesta a avut loc, poziția exactă a vehiculului accidentat și direcția deplasării, informație esențială în cazul în care accidentul s-a produs pe autostradă sau într-un tunel. Apelul de tip eCall poate fi declanșat și manual, prin apăsarea unui buton din interiorul mașinii.

Sebi are și „PIN“-ul autoturismelor

După implementarea programului, STS anunța public că România este prima țară din Europa care și-a modernizat infrastructura Sistemului 112 pentru a prelua apelurile eCall.

Serviciul a achiziționat de la Asesoft, în 2011, și alte echipamente utile când vine vorba de autoturisme. Este vorba de instrumente de decodare VIN (vehicle identification number, echivalentul vehiculelor pentru PIN), care identifică autovehiculele după seria de șasiu. Prin acest program se pot urmări rechemările în fabrică ale unui autovehicul, registrele, creanțele de garanție, furturile, acoperirea asigurătorilor, -precum, și descrierea dotărilor mașinii. Contractul în valoare de 120.000 euro a fost semnat în octombrie 2011.

Moș Opriș, cadou de 36.000.000 euro în decembrie 2011

Instituțiile statului fac unele din cele mai controversate afaceri în preajma sărbătorilor, atunci când oamenii nu mai sunt atenți la cum sunt cheltuiți banii publici, ci la cum își cheltuie banii personali. O astfel de situație a avut loc pe 21 decembrie 2011. Atunci, asocierea dintre firmele 2K Telecom și Access Net International a primit de la STS patru contracte pentru servicii de comunicații de buclă. Primul contract a fost enorm, în valoare de 24 milioane euro. Cel de-al doilea în valoare de „doar” 11,52 milioane euro. Al treilea a costat 384.000 euro, iar ultimul numai 192.000 euro. În total, nu mai puțin de 36.096.000 euro. Conform ministerului Comunicațiilor, bucla locală este circuitul fizic dintre punctul terminal al rețelei aflat la punctul de prezență al abonatului și repartitorul dintr-o rețea publică de telefonie fixă sau un element echivalent dintr-o rețea publică de comunicații. Circuitul poate fi realizat prin fire metalice, cablu coaxial sau fibră optică.

Tablete pentru alegerile pierdute

Pe 10 martie 2015, generalul Marcel Opriș a fost la Comisia parlamentară de Cod Electoral unde a propus implementarea unui sistem care ar putea elimina votul multiplu. „Această măsură înseamnă creşterea eficienţei actului de vot. Asemenea sisteme pot fi instalate cu uşurinţă în toate sălile de vot atât din ţară, cât şi din străinătate, cu condiţia să existe conexiune la Internet. Dacă acest sistem se va regăsi în viitoarea lege electorală, tot noi ne vom asigura că va exista conexiune bună la Internet în toate sălile de votare”, a explicat Marcel Opriş membrilor Comisiei de Cod Electoral. După ce a primit acordul comisiei parlamentare, generalul Marcel Opriș a organizat o licitație în care a anunțat că vrea să cumpere 20.000 de tablete și suporturi pentru tabletă și act de identitate pentru procesul de implementare a Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal. Toată lumea s-a conformat, iar licitația a fost câștigată de Teamnet International, care și-a adjudecat contractul pentru 5,42 milioane euro. La un calcul simplu, pentru fiecare tabletă Lenovo cu suport s-a plătit în jur de 271 euro. Tabletele au fost folosite în timpul alegerilor parlamentare din decembrie 2016 pentru a detecta orice tentativă de vot multiplu. Tot cu ajutorul tabletelor a fost filmat și procesul de numărătoare a voturilor din fiecare secție.

În mod ironic, alegerile parlamentare de anul trecut șu fost și cele care au consfințit înfrângerea noului partid al lui Ghiță, Partidul România Unită, care nu a atins pragul electoral. La pachet cu această înfrângere, fostul deputat a pierdut și calitatea de parlamentar.

STRATAGEMĂ. Instituții publice, debitoare la bancă pentru Ghiță

Conform revistei “Kamikaze”, Sebastian Ghiță a pus la cale un mecanism simplu, dar extrem de eficient, după 2010. Scopul acestui mecanism era să încaseze banii din contracte publice fără sincope: “Sebastian Ghiță, (...) proprietarul grupului de firme Asesoft, s-a asigurat că, vreme de câțiva ani, statul îi va plăti până la ultimul leuț contractele de zeci de milioane de euro încheiate cu instituții publice. Practic, indiferent cine va fi la putere, Ghiță își va primi banii cu regularitate. Metoda este simplă, dar extrem de eficientă: cesionarea încasărilor prezente și viitoare ale Asesoft către o bancă, drept garanție pentru contractarea unor credite importante. Astfel, instituțiile de stat care i-au dat contracte lui Ghiță devin debitoare ale băncii, în conturile căreia plătesc contravaloarea contractelor cu Asesoft. Pe de altă parte, Asesoft poate oricând scoate bani din bancă, fără a mai depinde de lichiditățile bugetului sau de voința politică de a fi plătit”. Mecanismul a funcționat inclusiv cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, dar și cu alte instituții de stat.

INVESTIGAȚIE. Creșterea și decăderea lui Ghiță

RL publică, de la începutul acestei săptămâni, un serial de investigații jurnalistice care va radiografia întreaga rețea de afaceri cu statul ale lui Sebastian Ghiță. Această serie de anchete bazată pe date certe și fapte fără dubiu va devoala mecanismul prin care instituții-cheie ale statului român și-au pus interesele strategice în mâinile lui Sebastian Ghiță. Mai mult, au plătit câteva sute de milioane de euro în conturile firmelor controlate de fostul deputat PSD. Bilanțul e uluitor: în puțin peste o decadă, zeci de instituții publice au acordat mii de contracte companiilor deținute de Ghiță.

BILANȚ. 55 mil. euro de la Cadastru, 45 mil. euro de la un minister

În primul episod al serialului despre banii publici încasați de companiile controlate de către Sebastian Ghiță, publicat ieri, RL a arătat că aceste firme au luat 55.000.000 de euro de la Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară. Din această sumă, 46 de milioane de euro au fost încasate cu girul lui Liviu Dragnea pe când era ministru al Dezvoltării Regionale. Banii s-au dus în conturile firmelor Asesoft, Teamnet și XORIT, toate deținute într-un fel sau altul de fostul politician până de curând. Sumele au fost destinate achiziției de programe informatice, mentenanță, servere și consumabile pentru ANCPI încă din 2007. În episodul de mâine, RL scrie despre cum un minister de forță a pompat aproximativ 45.000.000 euro în conturile firmelor controlate de fostul deputat pesedist. Cele mai bănoase contracte le-a primit Ghiță de la un fost democrat-liberal. Numai din două contracte, firmele fostului deputat au primit aproximativ 29.000.000 euro de la ministerul condus de pedelist.


Ca urmare a apariției textului de mai sus, Serviciul de Telecomunicații Speciale a trimis câteva precizări, pe care le puteți citi mai jos. RL a făcut propriile observații la aceste precizări. Precizările STS sunt încadrate între ghilimele, observațiile RL - intercalate în textul precizărilor STS – nu și sunt scrise cu font roșu.

„Urmare apariţiei, în data de 3 mai a.c., a articolului intitulat <<Ghiţă, peste 50.000.000 de euro de la STS prin pixul generalului Opriş>> şi pentru corecta informare a opiniei publice, Purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale a fost împuternicit să vă solicite si vă rugăm să publicaţi următoarele precizări:

Contractele amintite au fost atribuite de autorităţile contractante din STS prin proceduri de achiziţie publică, în conformitate cu legislaţia în vigoare, cele mai multe dintre acestea fiind atribuite prin licitaţie. Contractele au fost semnate de conducătorul fiecărei autorităţi contractante în parte şi nu de către directorul instituţiei.

La aceste proceduri de achiziţie publică au participat numeroşi operatori economici. De fiecare dată a fost calificat cel care a îndeplinit întocmai cerinţele de calificare şi specificaţiile tehnice impuse de autorităţile contractante în condiţiile preţului cel mai scăzut.

Faptul că unii operatori economici au participat la mai multe proceduri de achiziţie publică organizate de autorităţile contractante din cadrul instituţiei nu este interzis de legislaţia în domeniu.

Procedurile de achiziţie în cauză au fost verificate de instituţiile statului încă din faza de publicare a documentaţiei în SEAP şi până la verificarea ex-post, în situaţia contractelor finanţate din fonduri externe nerambursabile.

În referire la <<achiziționarea echipamentelor de localizare a apelanților la numărul de urgență 112>> informaţia dvs este, nu corespunde realitatii. În fapt, soluţia de localizare implementată în anul 2008 a avut ca şi contractanţi firmele Hewlett - Packard şi Romtelecom.”

Serviciul de Telecomunicații Speciale - Unitatea Militară 0572 București a atribuit în data de 28.06.2010 către Teamnet International un contract de furnizare Infrastructură GIS (Geographic Information System) pentru interoperabilitatea agențiilor de urgență interconectate la Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), în valoare de 8,4 milioane lei (fără TVA).

Bogdan Padiu, CEO Teamnet, într-un interviu în “Ziarul Financiar” din decembrie 2013, contrazice precizarea STS: "Pentru proiectul de management al centrului unic 112 am realizat partea software și de localizare GIS pe hartă, parte care reușește ca în 5 secunde să localizeze fiecare apel. Unul din principalele beneficii, diferența între viață și moarte se masoară în secunde, și e important să avem un sistem eficient".

„Referitor la afirmaţia privind sumele cheltuite pentru serviciile de comunicaţii de buclă locală precizăm că valorile înscrise în SEAP reprezintă valori maxime estimate şi reflectă necesităţile de dezvoltare a reţelelor de comunicaţii pentru autorităţile şi instituţiile publice din România.

În ceea ce priveşte suma invocată ca reprezentând valoarea a patru contracte atribuite către doi operatori economici realitatea este următoarea:

- nu este vorba de 4 contracte încheiate cu cei doi operatori economici menţionaţi, ci de 4 acorduri cadru (document juridic diferit de contract), cu o durată de 4 ani, încheiate cu 13 operatori economici, în urma unei licitaţii publice deschise;

- valoarea menţionată reprezintă valoarea maximă estimată a celor 4 acorduri cadru pe întreaga durată, pentru toţi cei 13 operatori economici;

- valoarea maximă estimată a acestor acorduri cadru nu a fost atinsă, fiind calculată ţinând cont de cantităţile maxime de servicii şi de posibile proiecte de dezvoltare, proiecte ce nu s-au mai concretizat.

Totalul sumelor plătite pe perioada celor 4 ani către cele două companii menţionate, este de 21.905.572,85 lei fără TVA, iar serviciile de buclă locală achiziţionate au reprezentat conexiuni pe suport radio, instalate în zone dificile, în care ceilalţi operatori economici nu au avut soluţie tehnică, pentru realizarea reţelelor de comunicaţii de date ale instituţiilor publice.”

Este un acord-cadru împărțit în patru loturi „cadru”. Valoarea totală a acordului cadru este 36.096.000 euro. Pentru contractul „servicii de comunicații buclă locală lot 3”, s-au primit 12 oferte. Contractul a fost atribuit unui grup de 12 firme, printre care se aflau 2K Telecom și Acces Net International, firme controlate de Ghiță. Valoarea contractului pentri „lot 3” a fost de 24 milioane euro. La fel s-a întâmplat și în cazul contractului pentru „Lotul 4”, care a avut o valoare de 11,52 milioane euro.

Pentru „LOT 1”, s-au depus 13 oferte. Contractul s-a semnat cu 13 firme printre care se aflau 2K Telecom și Acces Net International. Valoarea contractului a fost de 384.000 euro. La fel s-a întâmplat și la „Lotul 2”, care a avut o valoare de 192.000 euro.

Cu alte cuvinte, deși contractul-cadru gigant de peste 36 de milioane de euro a fost acordat mai multor companii, portalul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP) nu precizează cât ar fi încasat fiecare firmă. Mai mult, conform mai multor surse, majoritatea banilor ar fi intrat în conturile companiilor controlate de fostul deputat PSD.

„În ceea ce priveşte atribuirea unui contract cu valoarea de 2,36 milioane euro pentru achiziţia de echipamente de comunicaţii de date, servere şi sisteme de stocare, precizăm că este vorba de un acord cadru încheiat prin licitaţie publică deschisă, cu etapă finală licitaţie electronică, în baza căruia au fost atribuite contracte subsecvente în valoare de 5.239.828 lei fără TVA, valoarea estimată a acordului cadru nefiind atinsă.”

La data de 1 septembrie 2009, STS - prin Unitatea Militară 0319 - a anunțat pe SEAP că a semnat un contract-cadru pe patru luni cu firma Asesoft International SA, în urma unei licitații cu un singur ofertant. Valoarea finală a contractului a fost de 9.989.518 RON, adică 2,36 milioane euro. Obiectul contractului l-a reprezentat achiziţia de echipamente de comunicaţii de date, servere şi sisteme de stocare.

„Despre atribuirea unui contract cu valoarea de 5,42 milioane euro, pentru achiziţia de tablete şi suporturi destinate desfăşurării proceselor electorale, menţionăm că a fost vorba tot de un acord cadru, încheiat în urma unei proceduri de licitaţie publică deschisă, cu etapă finală licitaţie electronică. În fapt, costul final al unei tablete a fost de 960,09 lei fără TVA, iar cea a unui suport a fost de 95,85 lei fără TVA.”

La această licitație s-au înscris firmele Teamnet International și S&T Romania SRL. Contractul a fost câștigat de Teamnet International, firma controlată de Sebastian Ghiță, pentru suma de 23.999.139 lei, adică 5,42 milioane euro. Cea de-a doua firmă, S&T Solution, este patronată de trei societăți, două din Austria și QUALITY BUSINESS SOLUTIONS, din România. Patronul firmei Quality Business Solutions este Dumitru Octavian Nicolau. Soția lui Nicolau este Iuliana Adriana Nicolau (fostă Vintilă). Aceasta a deținut firma 2K Telecom, care ulterior a ajuns la Alexandru Ghiță, fratele lui Sebastian Ghiță.

În plus, soția generalului Marcel Opriș a fost angajata firmei Omnivision Consultanță, patronată de Iuliana Nicolau. Această informație se regăsește în declarația de avere din 2010 a șefului STS.

„Referitor la atribuirea contractului privind aplicaţia pentru întocmirea, centralizarea şi urmărirea bugetului de venituri şi cheltuieli, menţionăm că respectivul contract a fost câştigat prin licitaţie publică deschisă, iar valoarea a fost de 1.588.481,81 lei fără TVA.”

Contractul a fost atribuit pe 27.05.2008. Atunci cursul BNR era de 3,6 lei pentru 1 EURO. Conform BNR la data de 27.05.2008 --- un euro costa 3,6 lei (http://cursbnr.clubafaceri.ro/arhiva/2008-all-all/)

„În ceea ce priveşte proiectul eCall precizăm următoarele:

-Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a făcut parte dintr-un consorţiu în care România a participat alături de alte 8 ţări europene în proiectul HeERO, pentru implementarea serviciului eCall;

- compania menţionată de dumneavoastră nu a făcut parte din consorţiu şi implicit nu a participat în niciun fel la dezvoltarea componentei de decodare VIN;

- componenta de decodare VIN a fost dezvoltată de o altă companie din cadrul consorţiului, prin finanţare directă din fonduri externe nerambursabile, ca membru în cadrul grupului de lucru românesc;

- Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, ca beneficiar principal al proiectului HeERO, i-a revenit dreptul de a utiliza gratuit acest produs software, neachitând niciun fel de sume pentru dezvoltarea acestuia;

- conform reglementărilor europene sistemele de urgenţă trebuie să fie pregătite pentru apeluri eCall până la data de 1 octombrie 2017 iar producătorii de autovehicule trebuie să doteze pe cele noi cu echipamente specifice începând cu aprilie 2018;

- în prezent nu există maşini care să aibă instalate echipamente capabile să iniţieze apeluri de tip eCall şi nu există realizată o conexiune între sistemul dezvoltat în cadrul proiectului HeERO şi baza de date EUCARIS pentru extragerea informaţiilor la care faceţi referire;”

La data de 24.10.2011, Serviciul de Telecomunicații Speciale - Unitatea Militară 0572 București a anunțat că a atribuit contractul „Furnizare de software pentru procesare MSD și integrarea serviciului eCALL în SNUAU și servicii de implementare a soluției în SNUAU și dare în comunicație a serviciului eCALL pentru realizarea programului HeERO” firmei Teamnet International, în urma unei licitații cu un singur ofertant. Valoarea finală a contractului a fost de 906.000 lei. Finanțarea contractului s-a făcut prin HeERO (Harmonized eCall European Pilot) Programul pentru Competitivitate și Inovare (FP7).

Inginerul STS Gheorghe Oncioiu a precizat, în cadrul unei conferințe de presă, că upgrade-ul a costat în jur de 6-700.000 euro, cofinanțat în proporție de maximum 50% de Comisia Europeană. Conform unui comunicat de presă al STS, pe 2 noiembrie 2012, la sediul STS a avut loc o demonstrație, în direct, a sistemului de urgenţă din autovehicule şi a întregului flux al serviciului de urgenţă eCall. Această aplicație a fost prezentată de către STS la Congresul Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport de la Viena, la sfârşitul lunii octombrie 2011.

Potrivit recomandărilor Comisiei Europene toţi producătorii de autovehicule vor avea obligaţia să monteze astfel de sisteme pe toate maşinile produse din ianuarie 2015”, menționa STS în comunicatul de presă.

În legătură cu aplicația VIN: Unitatea Militara 0572 a STS a lansat invitația pentru cererea de ofertă „Contract de achiziție publică de Echipamente procesare și integrare MSD în PSAP, Echipamente decodare VIN și Echipamente interfațare terți necesare pentru realizarea proiectului HeERO”, pe data de 1 septembrie 2011. Contractul, în valoare de 120.000 euro, apare ca atribuit firmei Asesoft International în data de 23.11.2011.

Citește ziarul integral în format .pdf aici !

Citește totul despre:

Comentarii

loading...
Loading...