Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Pomană electorală ilegală în București. Primăria a început să asfalteze străzile, deși afară sunt zero grade, iar legea interzice lucrările la temperaturi mai mici de 10 grade | FOTO+VIDEO

Deși legea interzice turnarea asfaltului la temperaturi exterioare mai mici de 10 grade, în București a început o amplă acțiune de refacere a străzilor.

Share

Petre Badica 0 comentarii

Actualizat: 08.12.2016 - 15:29

Deși  legea interzice turnarea asfaltului la temperaturi exterioare mai mici de 10 grade, în București  a început o amplă acțiune de refacere a străzilor.

În cel puțin șapte locuri din Capitală am identificat lucrări de asfaltare a străzilor în prag de iarnă. Este vorba despre decopertarea unui strat de 5-7 centimetri grosime, urmată de turnarea rapidă a asfaltului. Pentru că se desfășoară în multe cartiere ale orașului, este interesantă și rapiditatea cu care se petrece întreg procesul.

Drumuri, valuri-valuri

În câteva zile, au fost executate astfel de lucrări pe Bulevardul Ion Mihalache, în zona Cotroceni și Drumul Sării. Se observă cu ochiul liber că noul strat asfaltic nu se află aproape nicăieri la același nivel cu cel vechi și că nu este uniform. De asemenea, canalele de aerisire nu se află la același nivel cu stratul de asfalt proaspăt turnat.

Cea mai mare problemă pentru siguranța traficului este, însă, lipsa marcajelor rutiere, care creează mari probleme mai ales acolo unde sunt treceri de pietoni. Asfaltările în curs sunt făcute de mai multe companii.

Pe strada Lânei, asfaltarea se făcea în timp ce primii fulgi de zăpadă cădeau timid peste oraș. O localnică ne-a precziat că se lucrează de două zile și că „probabil a venit Moș Crăciun și la noi”.

„Asfaltează, ca să vină la primăvară să sape după țevi și apoi iar să asfalteze. Au făcut asta de mai multe ori în ultimii ani”, crede femeia care locuiește în zonă. Firma care execută lucrarea acolo este Grupul Delta A.C.M. Constructorul bucureştean Delta ACM se mai ocupă de lucrările la magistrala de metrou din Drumul Taberei .

Hibernare, nu asfaltare

În sectorul 1, în două locații – străzile Aviator Vasile Fuică și Stephan Ludwig Roth – execută lucrări  Tehnologica Radion. Această companie, abona-tă la contracte cu statul, este deţinută de unul dintre așa-numiții regi ai asfaltului, Theodor Berna. Acesta este judecat într-un dosar de evaziune fiscală şi spălare de bani.

Lucrări sunt și pe Calea Ferentari pe o porțiune de un kilometru. La ora 11, raportul era: doi munceau, minim opt priveau. Muncitorii s-au ferit să spună pentru ce companie muncesc.

În alte trei locații, șoferii făceau slalom printre denivelări, gropi, guri de canale și echipamente de siguranță rutiereă care avertizau că în zonă se lucrează. De fapt, compania Strabag s-a mărginit să decoperteze carosabilul de pe bulevardul Iuliu Maniu, șoseaua Toporași și în sensul giratoriu de  la Piața Regina Maria. Ieri la ora 12.00 nu se muncea efectiv nicăieri, utilajele fiind trase pe drepta. Inscripțiile Strabag de pe mașinile, hainele unor muncitori care făceau măsurători și de pe echipamentele de protecțe rutieră indicau firma care ar fi trebuit să se ocupe de asfaltări. 

Lucrările la temperaturi scăzute, bani aruncați

Asfaltarea la temperaturi scăzute este nerecomandtă de către specialiști. Potrivit proiectului “Normativul privind mixturile asfaltice executate la cald. Condiții tehnice privind proiectarea, prepararea și punerea în operă, indicativ AND 605”, la secțiunea “Aşternerea mixturii asfaltice” se spune foarte clar: “Aşternerea mixturilor asfaltice se face la temperaturi ale stratului-suport de minimum 10 grade Celsius, pe o suprafaţă uscată. În cazul mixturilor asfaltice cu bitum modificat cu polimeri, aşternerea mixturilor asfaltice se va face la temperaturi ale stratului suport de minimum 15 grade Celsius, pe o suprafaţă uscată. Lucrările se întrerup pe vânt puternic sau ploaie şi se reiau numai după uscarea stratului suport”. Ieri, temperatura nu a trecut, în Capitală, de 4 grade, dimineața înregistrându-se valori chiar valori sub 0 grade.

În același timp, „Normativul pentru prevenirea și remedierea defecțiunilor la îmbrăcăminți rutiere moderne Indicativ AND 547” spune clar că: „Tratamentele bituminoase executate la rece se aplică pe suprafaţă uscată sau umedă. Ele nu se execută pe timp de ploaie. Temperatura atmosferică trebuie să fie de minimum 15 grade în cazul tratamentelor bituminoase cu bitum sau emulsie bituminoasă şi de minimum 20 de grade în cazul celor executate cu bitum modificat”.

În zona Toporași – unde nu se muncea - asfaltul proaspăt pus se termina brusc și nu era întins pe toată lungimea benzii. Fapt ce contravine normativelor mai sus-menționate, care susțin că: “Mixtura asfaltică trebuie aşternută continuu, în grosime constantă, pe fiecare strat şi pe toată lungimea unei benzi programată a se executa în ziua respectivă”. 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...