19.6 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialMotivul pentru care Clujul are cele mai bune rezultate la Evaluare și...

Motivul pentru care Clujul are cele mai bune rezultate la Evaluare și Bacalaureat

Clujul este județul în care, în mod constant, rezultatele obținute de elevi la examenele de tip Evaluare Națională sau Bacalaureat sunt printre cele mai bune. Niciodată, în ultimii cinci ani, Clujul nu a lipsit dintre primele trei județe din țară, în timp ce rezultatele altor județe au cunoscut fluctuații spectaculoase.

Rezultate bune

Clujul este pe locul doi în România în clasamentul promo-vabilității la examenul de Evaluare Națională, cu un procent de promovare de 88,88 la sută. Media tuturor notelor obținute de elevii din județul Cluj a fost de 7,26. Pe locul I în clasamentul promovabilității este județul Brăila. În clasamentul școlilor clujene după media generală a elevilor, pe primul loc se află Colegiul Național „Emil Racoviță“ din Cluj-Napoca, cu media de 9,09. Pe locul doi este situat Colegiul Național „Andrei Mureșanu“ din Dej, cu media de 8,87, iar pe locul trei se află -Liceul „Nicolae Bălcescu“ din Cluj-Napoca, cu media de 8,74. Imediat, pe locul patru, este -situată Școala Generală -„Episcop Ioan Bob“, cu media generală de 8,74, iar pe locul cinci este școala private Elf, cu media de 8,71. Pe următorul loc se află o altă școală privată, Transylvania College, dar cu rezultate ceva mai slabe.

Performanțe constant după renunțarea la ipocrizie

În ultimii cinci ani, Clujul a fost singurul județ care s-a menținut constant în primele trei locuri pe țară în privința rezultatelor la Evaluarea Națională sau la examentul de bacalaureat. Aceste performanțe au apărut după ce conducerea Inspectoratului Școlar al județului Cluj a renunțat la activități formale, precum inspecțiile anunțate dinainte, și a introdus un program de stimulare a competitivității, spune inspectorul școlar general, Valentin Cuibus.

„Am păstrat în fiecare an metodele care am constatat că dau rezultate: schimburile de experiență între școlile din mediul urban cu cele din rural, colaborarea dintre profesorii de clasa a V-a cu învățătorii, colaborare care începe să dea, încet-încet, rezultate, pentru că sunt patru ani de când facem lucrul acesta și începe să se vadă, discuțiile în comisii și catedre între cadrele didactice din urban și din rural, toate puse cap la cap cu inspecțiile care au continuat inopinat – și au fost și anul trecut sute de inspecții inopinate în mediul rural și în mediul urban, acolo unde rezultatele au fost mai slabe, colaborarea bună pe care o avem în marea majoritate a cazurilor cu administrațiile locale și nu numai, cu părinții în primul rând, pentru că fără implicarea părinților și fără o excelentă colaborare între profesori și părinți, n-am putea ajunge la rezultatele pe care le avem acum”, a spus Valentin Cuibus. El a adăugat că, de fiecare data când elevii au fost testați în cadrul simulărilor, părinții au fost chemați la clasă și au văzut lucrarea copilului.

Astfel, după discuțiile cu profesorii, au avut posibilitatea să știe exact care sunt problemele copilului și care sunt materiile la care trebuie să învețe acesta mai mult. În fiecare an, după asemenea măsuri, performanțele școlare generale au crescut semnificativ.

Un sistem complex

Chiar dacă județul Cluj se numără printre cele mai performante, există lucruri care trebuie îmbunătățite, mai spune Valentin Cuibus. ”Vom analiza câteva aspecte pe care le-am sesizat în acest an și anul trecut în școlile care au anumite probleme. Sigur că rezultatele sunt foarte bune, dar asta nu înseamnă că nu avem și noi -unele școli cu rezultate ceva mai slabe! Probabil, pentru un alt județ, ”ceva mai slabe” înseamnă foarte bune… Pentru noi, însă, nu! Și atunci, în -aceste școli în care și anul -acesta, și anul trecut, și acum doi ani -rezultatele nu sunt cele pe care le-am dorit, acolo va trebui să vedem care sunt măsurile pe care le luăm”, a adăugat inspectorul școlar general al județului Cluj.

Sistemul educației preuniversitare din județul Cluj include nu doar școli de stat, ci și școli private, cum ar fi Elf, care s-a impus drept cea mai bună școală privată după rezultatele la Evaluarea Națională din acest an, ori școala Spectrum. De asemenea, există și grădinițe private foarte bune, cum ar fi Kinderland, singura unde copiii învață limba germană ca limbă maternală. Unele dintre școlile private funcționează după sistemul englezesc, cum ar fi recent deschisa Royal School in Transylvania, iar altele au deopotrivă linii de studiu în limba română, în sistem românesc, și în limba engleză, după sistemul de predare din Anglia și Țara Galilor, cum ar fi Transylvania College.

De asemenea, există și școli confesionale, diferite de cele teologice. Prima a fost înființată de Biserica Ortodoxă Română, la inițiativa mitropolitului Andrei Andreicuț. Aceste școli confesionale nu pregătesc personal de cult, ci sunt deschise tuturor copiilor, într-un sistem care pune accent pe valorile morale creștine și care îmbină părți din sistemul public cu părți din sistemul privat.

Toate acestea contribuie la diversificarea ofertelor edu-caționale și la stimularea per-formanței, inclusiv ca urmare a concurenței benefice care -există între unitățile de educație.   

 

Cele mai citite

Zeci de angajați ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor fi disponibilizați de luni

Circa 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni,...

Tarifele polițelor de asigurare obligatorie rămân plafonate până la 30 iunie 2024

Executivul a aprobat actul normativ promovat de Ministerul Finanțelor și elaborat de Autoritatea de Supraveghere Financiară prin care prelungește cu trei luni perioada de...

Proiect de pace durabilă

Anulată de două războaie în curs, Ucraina și Gaza, și umbrită de conflicte potențiale, precum cel din jurul Taiwanului, pacea este din nou tematizată....
Ultima oră
Pe aceeași temă