Executivul a pus în dezbatere publică o Ordonanţă de Urgenţă care vizează o serie de modificări pentru Legea Educaţiei Naţionale numărul 1 din 2011. Printre punctele care vor fi discutate se numără şcolile doctorale, Evaluarea Naţională, Bacalaureatul şi învăţământul pentru copiii cu nevoi speciale, informează Mediafax.
Potrivit noilor direcţii, Articolul 49, alineatele (1), (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,(1) Învăţământul special se organizează în unităţi de învăţământ special.
(2) Învăţământul special integrat se poate organiza în învăţământul de masă, individual şi, prin excepţie, în clase/grupe speciale, cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, pe baza unei metodologii adoptate prin ordin de ministru. Efectivele formaţiunilor de studiu din învăţământul special şi special integrat sunt stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei.
(4) Durata şcolarizării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale poate fi mai mare decât cea precizată prin prezenta lege şi se stabileşte, în funcţie de nevoile individuale, de gradul şi tipul dizabilităţii, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice”, se arată în proiectul de modificare a legii.
În plus, Ministerul Educaţiei propune ca evaluările trans-disciplinare să fie introduse în Evaluarea Naţională, organizată la finalul clasei a VIII-a, pentru generaţiile de elevi care vor începe clasa a V-a anul viitor. Iar examenul de Bacalaureat se va desfăşura, de asemenea, trans-disciplinar, începând cu generaţia de elevi care în anul şcolar 2017-2018 se va înscrie în clasa a IX-a, adaugă sursa citată.