Primarul Capitalei a vorbit marți despre necesitatea introducerii transportului urban pe cale ferată, aşa cum este utilizat de marile aglomerări urbane din Europa. „Pasul următor va fi construirea unei staţii de căi ferate în aceste locaţii şi introducerea transportului local de călători pe centura feroviară. Trasportul urban pe calea ferată este utilizat în marile aglomerări urbane din Europa, în timp ce reţeaua ferată din Bucureşti stă neultilizată de aproape 30 de ani”, a mai spus Firea.
Proiectul introducerii de trenuri de călători pe Centura feroviară a Capitalei a fost lansat pentru prima oară în 2008, de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, dar a rămas în sertar. Apoi, în 2016, a fost repus pe tapet de ministrul tehnocrat Sorin Bușe, dar nici de atunci până azi nu s-a făcut nimic. Proiectul, susținut intens de România liberă, prevede construcția unor peroane și a unor pasarele în dreptul viitoarelor halte de pe linia ferată existent, de la Gara Progresul la Gara de Nord și apoi de aici până la Pantelimon, trecâd prin Băneasa și Pipera.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, vrea să pună la punct un proiect de tip monorail, cu tramvaie suspendate, pe ruta Bucureşti-Măgurele şi în zona de nord a Capitalei, pe Șoseaua București – Ploieşti.