Pasionaţii de maşini au putut admira, în Piaţa Charles de Gaulle, o expoziţie de automobile de colecţie produse în ultimele cinci decenii de uzina de la Mioveni. Zecile de modele au participat, apoi, la o paradă desfăşurată între Piaţa Charles de Gaulle şi Arcul de Triumf.
Participanţii la eveniment au avut la dispoziţie, de asemenea, zone special amenajate pentru recreere sau practicarea diverselor sporturi.
Conform programului anunţat de organizatori, ziua se va încheia cu un concert susţinut de Smiley şi un foc de artificii.
„Deja viitorul Dacia este foarte promiţător. (…) S-a reuşit o transformare foarte importantă în ultimii 50 de ani, de la primele modele la ceea ce este astăzi marca Dacia. A fost o întreprindere locală, acum este una globală, care înglobează toate componentele industriei auto, iar în viitor va fi o întreprindere care va avea un rol încă şi mai important în dezvoltarea întregii noastre game ‘global acces’. Aşadar, vedem cum se dezvoltă rolul Dacia, iar acest lucru este important pentru România, pentru Dacia şi pentru întreaga gamă ‘global acces'”, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al Groupe Renault România, Antoine Doucerain.
El a evitat să confirme unele informaţii vehiculate de presa de specialitate, conform cărora pentru anul 2019 este pregătită lansarea unei noi generaţii a modelului Sandero, după succesul înregistrat de noul Duster în acest an.
„Toate produsele noastre înregistrează un mare succes. Anul 2018 este anul lansării noului model Duster, o lansare reuşită, iar anul viitor, fără îndoială, va fi încă un an de succes pentru Duster”, a spus Antoine Doucerain.
Uzina de la Mioveni a aniversat, pe 20 august, o jumătate de secol de la fabricarea primului autoturism marca Dacia, timp în care producţia constructorului român de autovehicule a depăşit 6 milioane de unităţi.
Potrivit unui comunicat de presă al companiei transmis AGERPRES, în data de 20 august 1968 era inaugurată Uzina de Autoturisme Piteşti (UAP). Primul autoturism ieşit de pe porţile uzinei purta numele Dacia 1100 şi era un vehicul produs după licenţa modelului Renault R8. Un an mai târziu intra în fabricaţie Dacia 1300, care avea să fie modelul de bază al mărcii timp de aproape trei decenii.
Fabricat în numeroase variante (berlină, break, pick-up şi chiar într-o versiune sport cu două uşi), modelul Dacia rămâne în memoria colectivă ca „maşina care a pus România pe roţi’.
Conform datelor companiei, Dacia a fost înfiinţată la sfârşitul anilor ’60 în urma unui acord de colaborare între statul român şi firma Renault.
„Dacia a revenit la rădăcinile sale în 1999, odată cu preluarea mărcii şi a uzinei de la Mioveni de către grupul francez. Dacia este azi cea mai mare companie din România, cu o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut şi la exporturile ţării şi cu un rol structurant în economie prin intermediul unei vaste reţele de furnizori. De-a lungul a cinci decenii, la Mioveni au fost fabricate peste 6 milioane de automobile”, notează sursa citată.
În primul an de activitate, la Uzina de la Mioveni au fost asamblate 2.030 de vehicule.
În prezent, peste 90% dintre automobilele fabricate sunt exportate, modele precum Sandero sau Duster figurând în topurile de vânzări de pe cele mai exigente pieţe europene.
Parte a Groupe Renault, Dacia este în 2018 o marcă dinamică, lider pe piaţa din România şi aflată în plină expansiune pe plan internaţional. Platforma industrială de la Mioveni numără în prezent 14.000 de salariaţi, care beneficiază de condiţii de lucru moderne, la nivel european.
Dacia produce în România aproape 350.000 de autoturisme pe an, la care se adaugă peste 500.000 de motoare şi mai mult de 500.000 de cutii de viteze, dintre care o parte importantă sunt exportate prin intermediul Direcţiei Logistice Dacia şi a celui mai mare centru logistic al Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance International Logistic Network (AILN). Activitatea de inginerie se derulează la cele mai înalte standarde internaţionale în cadrul centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie, inclusiv la Centrul Tehnic Titu, inaugurat în anul 2009.
Gama Dacia, compusă în 1968 dintr-un singur model, cuprinde în prezent şapte modele, din care trei (Lodgy, Dokker şi Dokker Van) sunt produse, începând din 2012, în Uzina Groupe Renault de la Tanger, în Maroc.
La ora actuală, Dacia este cea mai mare companie din România, cu o cifră de afaceri de peste 5 miliarde de euro în 2017. Cota de piaţă a constructorului auto este de circa 30% din vânzările de vehicule noi.
Modelele Dacia sunt vândute în 44 de ţări, pe patru continente, principalele trei pieţe de export fiind, în prima jumătate a anului 2018, Franţa, Germania şi Italia.