Jurnalistul Horațiu Pepine scrie, într-un comentariu pentru Deutsche Welle, că emblemele sunt un subiect care obsedează nu doar administrația, ci și presa și publicul în general care ia parte la dezbatere cu toată pasiunea. Dar de ce pare logo-ul atât de important în România?
Există în România o devastatoare pasiune pentru embleme: ”frunza” Elenei Udrea a ținut toată țara cu sufletul la gură, a fost apoi emblema Bucureștiului cu aceleași tipice scandaluri (plagiat, pastișă etc.) și acum urmează concursul pentru logo-ul ”președinției românești a Consiliului European”, căreia i se va da o amploare și mai mare. Dacă până acum a decis un juriu de specialiști, de aici înainte concursul se va democratiza și se va apela la voturile publicului ca să nu mai existe contestații.
Așa cum ne informează comunicatul Ministerului Afacerilor Externe, ”într-o primă etapă, vor fi alese 19 lucrări, care vor fi clasificate în funcţie de punctajul acordat de juriu. În cea de a doua etapă, cele 19 lucrări vor fi publicate pe o pagină de Facebook special creată de Ministerul Educaţiei Naţionale, unde vor primi voturi din partea publicului”. Prin urmare va fi ca la Eurovision și orice critică ulterioară va părea nelegitimă și antidemocratică.