Compania Facebook a anunţat că-l va trimite pe Chris Cox, directorul diviziei de produse, pentru o audiere în cadrul Comisiei pentru Cultură, Media şi Sport din Parlamentul Marii Britanii.
Preşedintele comisiei britanice, Damian Collins, a declarat că mizează în continuare şi pe prezenţa lui Mark Zuckerberg în Parlamentul de la Londra, adăugând că Chris Cox va prezenta documente în prima săptămână de după vacanţa de Paşte.
„Facebook recunoaşte pe deplin nivelul interesului public şi al Parlamentului în privinţa acestei chestiuni şi susţine convingerea că aceste aspecte trebuie abordate la cele mai înalte niveluri ale companiei de către cei care au o poziţie de autoritate. Prin urmare, domnul Zuckerberg i-a cerut unuia dintre adjuncţii săi să ofere dovezi şi să se prezinte în faţa Comisiei”, a transmis un purtător de cuvânt al companiei Facebook.
Weekendul trecut, Facebook a cumpărat spaţiu publicitar în şase mari publicaţii britanice şi trei americane pentru a transmite un mesaj prin care îşi cere scuze pentru faptul că date personale ale utilizatorilor săi au fost folosite de compania Cambridge Analytica. Mark Zuckerberg a recunoscut că a fost vorba despre „o încălcare a încrederii” şi şi-a cerut scuze, promiţând măsuri suplimentare pentru protejarea drepturilor utilizatorilor.
Congresul Statelor Unite i-a cerut în mod formal, la 23 martie, lui Mark Zuckerberg să depună mărturie în cazul Facebook-Cambridge Analytica. Zuckerberg a declarat că este dispus să fie audiat, dacă în acest fel vor fi furnizate toate informaţiile relevante despre acest caz.
Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a peste 50 de milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Aceeaşi companie de consultanţă a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.
Potrivit sursei citate, compania Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Facebook nu avertizase utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor.