Berarii germani au vândut mai puţină bere în 2017, comparativ cu 2016, din cauza declinului exporturilor, arată datele publicate de Oficiul federal de Statistică (Destatis), transmit DPA, Bloomberg şi Xinhua.
În 2017, vânzările de bere au scăzut cu 2,5%, la 93,5 milioane de hectolitri, cel mai redus nivel de la reunificarea Germaniei, în 1990. Cel mai semnificativ declin al exporturilor, de 4,1%, s-a înregistrat pentru ţările din afara UE.
Totuşi, nemţii încă preferă brandurile autohtone de bere, berarii germani acoperind 82% din necesarul de bere al ţării.
Pentru acest an, berarii germani îşi pun speranţele în Campionatul Mondial de Fotbal, care va fi găzduit de Rusia, pentru creşterea vânzărilor. De asemenea, mizează pe creşterea popularităţii berilor fără alcool.
Germania este al patrulea producător mondial de bere, după China, SUA şi Brazilia. Vânzările de bere în Germania sunt în scădere de mai mulţi ani, însă, în trecut, exporturile au reuşit să compenseze o parte din scăderea vânzărilor pe piaţa internă.
În 2017, berea de tip ‘pils’, cu gust intens de hamei, a rămas cel mai popular tip de bere în Germania, reprezentând 50% din vânzări, cu mult în faţa berilor din grâu, care au ocupat 7% din piaţă.