Datele obținute de partidele politice nu priveau alegători individuali, a dat asigurări Deutsche Post, ci erau informaţii generale, precum genul şi nivelul educaţiei, obişnuinţe de consum şi alte informaţii demografice.
Acestea au fost necesare pentru a trimite publicitate unor „grupuri specifice de alegători”. Purtătorul de cuvânt al Deutsche Bank a confirmat că filiala sa Deutsche Post Direkt salvează şi procesează „date personale în strictă conformitate cu legile federale de protecţie a datelor” și că au fost comunicate partidelor politice numai informații fără caracter individual.
Partidul Social Democrat (SPD) – partenerul de coaliţie de centru-stânga a lui Merkel – precum şi Partidul Verzilor, ecologist, partidul de extremă-stânga Die Linke şi partidul populist de extremă-dreapta Alternativa pentru Germania (AfD) au declarat toate că nu au colaborat cu Deutsche Post pentru a ţinti alegătorii.
Dezvăluirile apar în mijlocul unei dezbateri internaţionale despre modul în care campaniile politice utilizează datele alegătorilor, după ce a ieşit la iveală că date aparţinând unui număr de 50 de milioane de utilizatori Facebook ar fi fost colectate fără consimţământul lor înainte de alegerile prezidenţiale din 2016 din Statele Unite.