Potrivit anchetei realizate de Bild am Sonntag, Uniunea Creştin-Democrată (CDU), condusă de cancelarul Angela Merkel, şi Partidul Liber-Democrat (FDP) au început să achiziţioneze din 2005 date electorale de la Deutsche Post Direkt GmbH, o filială a Deutsche Post. Înaintea campaniei electorale din 2017, cele două formaţiuni politice au plătit zeci de mii de euro pentru date electorale.
Potrivit publicaţiilor Bild, Frankfurter Allgemeine Zeitung şi Politico.eu, nu au fost transferate date personale specifice, ci date generale în funcţie de 100 de criterii, precum genul, nivelul educaţiei, obiceiuri de consum şi alte informaţii socio-demografice din anumite circumscripţii electorale.
Formaţiunile CDU şi FDP au confirmat cumpărarea datelor despre alegători, oferind însă asigurări că au fost respectate strict reglementările în vigoare. La rândul său, firma de servicii poştale Deutsche Post a argumentat că nu a încălcat legislaţia, subliniind că nu au fost vândute date personale.
Dezvăluirile au fost făcute în contextul scandalului asociat companiei de consultanţă Cambridge Analytica, acuzată că a colectat ilegal datele a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook pentru a le folosi în scop electoral în scrutinul prezidenţial din Statele Unite şi în referendumul privind apartenenţa Marii Britanii la Uniunea Europeană.