Prețul biletelor de avion sunt influențate de mai mulți factori: ruta pe care zbori, perioada, cererea sau distanța, așa că prețurile pot varia de la o zi la alta. Iar acum, companiile aeriene ar putea să mai includă un factor decisiv în stabilirea prețului: venitul cumpărătorului, scrie Yahoo News.
Luna trecută, senatorul american Chuck Schumer avertiza că multe companii aeriene vor să colecteze date personale de la pasageri și să le utilizeze pentru a manipula prețul biletelor de avion. Iar un articol recent publicat de Travel Weekly citează un expert în software, care spune că există deja companii aeriene care au implementat acest nou sistem.
Astfel, prin tehnica de „micro-target pricing”, companiile aeriene ar putea aduna date despre clienții lor, date printre care s-ar număra obiceiurile acestora privind cumpărăturile online, istoricul browserului de internet și informații despre veniturile lor.
În acest mod, companiile ar urma să afișeze prețuri mai mari la bilete pentru cei cu venituri mari sau prețuri reduse pentru cei care cu venituri mai mici.