Dacia a ocupat anul trecut primul loc în clasamentul mărcilor locale Brand Finance Romania 50, iar valoarea mărcii a crescut de la 858 de milioane de dolari în 2012 la 1,5 miliarde dolari în 2018. „Dacia este binecunoscută nu numai în România, ci a devenit incredibil de populară în Franţa, Marea Britanie şi Polonia”, spune Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance Romania.
Mercedes-Benz a depăşit Toyota şi BMW şi a devenit cea mai valoroasă marcă auto din lume, în creştere cu 24%, la 43,9 miliarde de dolari. Toyota a coborât cu 6% la 43,7 miliarde de dolari, pe locul secund, iar BMW ocupă a treia poziţie, cu o valoare a mărcii de 41,8 miliarde dolari, mai mare cu 6%.
Tesla a urcat de pe locul 30 pe 19, pe fondul creşterii interesului general pentru maşinile electrice.
Aston Martin este marca cu cea mai rapidă creştere, de 268%, la 3,6 miliarde de dolari.
Grupul Volkswagen are cel mai valoros portofoliu, evaluat la 75,8 miliarde de dolari.
O serie de mărci auto din China au înregistrat creşteri importante: Haval (124%, la 6,8 miliarde dolari), Geely (62%, la 6 miliarde dolari), BYD (211%, la 3,4 miliarde dolari), Baojun (98%, la 1,8 miliarde dolari) şi Foton (90% la 1 miliarde de dolari). Geely a cumpărat recent 9,7% din Daimler, cu intenţia de a produce maşini electrice, dar guvernul german a anunţat că va monitoriza cu atenţie asocierea.
Mărcile ultra-premium ca Ferrari (plus 6%, la 6,5 miliarde dolari) şi Aston Martin s-au desprins de marile conglomerate care le-au deţinut şi şi-au creat o imagine proprie, producătorul obţinând cel mai bun scor la categoria Brand Strength Index (BSI) – 91,5 corespunzător unui rating AAA+, precizează comunicatul.
Brand Finance este o companie de strategie, consultanţă şi evaluare a mărcilor, cu birouri în 20 de ţări.