5 C
București
duminică, 10 noiembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Ai magazin? 4 motive ca să oferi carduri de fidelitate clienților!

Ai magazin? 4 motive ca să oferi carduri de fidelitate clienților!

Cardurile de fidelitate au devenit instrumente de marketing foarte utile. Numai în 2014, 86% dintre consumatorii americani foloseau un model de card de fidelitate, fie pentru cumpărături directe sau pentru discount-urile aplicate la comenzile online, potrivit unui sondaj realizat de Colegiul de Comunicații din cadrul Universității din Boston. Mai mult decât atât, același studiu arată că circa 74% dintre consumatorii canadieni folosesc unul sau mai multe tipuri de carduri de fidelitate, iar în Marea Britanie, aceste carduri au o rată de penetrare a pieței de 89% printre consumatori. 

În România, nu există un studiu relevant cu privire la acest subiect, dar cert este că majoritatea farmaciilor au un sistem prin care își fidelizează clienții cu ajutorul cardurilor și există multe restaurante care au adoptat acest sistem. Să nu mai vorbim de hipermarket-uri și supermarket-uri, unde cardul de fidelitate este folosit la fel de des precum un card de debit sau de credit. Dacă și tu ai un bar, restaurant sau un magazin, e bine să știi că la Printcard și tu îți poți configura propriile carduri de fidelitate.

  1. Reducerile atrag clienții, chiar dacă sunt de multe ori textuale   

Cardul de fidelitate, dacă știi să-l targetezi, te poate ajuta să-ți crești market share-ul pe piața unde activezi chiar dacă reducerile sunt mici în baza cardului. Sunt mulți clienți care se bucură la chilipiruri și dacă pot câștiga cu ajutorul cardului 5 sau 10 lei îl vor activa și folosi.  

  1. Cardul de fidelitate încurajează cumpărăturile  

Cardul de fidelitate cu discount aplicat te încurajează să cumperi mai mult. Să zicem că vine un client la tine în magazin și cumpără produse de 200 de lei. Reducerea de 5%; în baza cardului, înseamnă 10 lei. Majoritatea clienților vor opta să cheltuiască și acei 10 lei dacă le oferi un alt produs la preț redus. În final vor cheltui tot 200 de lei, dar inconștient vor avea impresia că au făcut o „afacere”. Ei vor fi mulțumiți că au cumpărat mai multe produse de aceiași bani, iar tu vei fi mulțumit pentru că ai marfă care se vinde.

  1. Ai o evidență a clienților  

Când clienții completează formularul, vor trece în el adresa de e-mail și numărul de telefon. Cu acest prilej, poți centraliza datele, cu acordul lor, și le poți livra SMS-uri cu oferte sau poți să le trimiți urări de sărbători sau de zile onomastice, ca să se simtă apreciați. Astfel ,aceștia vor mai veni să cumpere din magazinul tău.

4. Cu ajutorul cardului de fidelitate poți concepe un sistem de premiere  

Dacă nu e inserat în cadrul unei strategii de marketing și nu are un soft, cardul de fidelitate e doar o bucată de plastic. De aceea, e important să te joci cu opțiunile de promovare. Dacă nu vrei să oferi discount-uri, poți oferi puncte care, odată acumulate, le vor oferi clienților diferite avantaje sau reduceri. Dacă nu-și folosesc punctele într-o perioadă stabilită de tine, le vor pierde; prin urmare, e important să-i încurajezi să le folosească și să cumpere din magazinul tău . 

 

 

 

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă