Pagubele create de agenţia de turism Genius Travel, care şi-a anunţat clienţii prin email că un vor mai putea pleca în vacanţele plătite, întrucât firma a va intra în insolvență, sunt de aproximativ 100.000 de euro, a declarat președintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, pentru News.ro.
Potrivit sursei citate, sunt afectați de intrarea în insolvență aproximativ 100 de turiști.
Joi, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) preciza că 15 persoane au reclamat agenția Genius Travel. În acest context, Bogdan Pandelică, a declarat că soluționarea reclamațiilor se poate face numai printr-o colaborare cu alte instituții abilitate, informează Agerpres.
Potrivit sursei citate, asigurarea pe care o deține Genius Travel, în valoare de 10.000 de dolari, este prea mică pentru toate despăgubirile necesare. „Știu că agenția are o asigurare de 10.000 de dolari. Și aici se desprinde o concluzie. Trebuie mărit acest plafon de asigurare și aceasta va fi o temă de discuție pentru viitor împreună cu instituțiile de resort. Trebuie să vedem ce soluții putem găsi pentru a preîntâmpina astfel de situații în care se află astăzi cei care au cumpărat vacanțe de la Genius Travel”, a continuat el.
Miercuri, reprezentanții Autorității Naționale pentru Turism (ANT) au notificat conducerea agenției de turism Genius Travel să își prezinte toate documentele în următoarele 15 zile la sediul ANT, în caz contrar licența de turism urmând să fie retrasă din oficiu. Tot miercuri, Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a anunțat excluderea Genius Travel, pentru prejudicii morale create asociației, prejudicii de imagine create agențiilor de turism membre și nemembre, care funcționează corect și își respectă clienții, prejudicii materiale create turiștilor care au cumpărat vacanțe de la Genius Travel și nu le pot efectua.