Executivul german a anunțat că a suspendat temporar aplicarea unei prevederi legale care se referă la salariul minim în cazul șoferilor, în principal din Europa de Est, când aceștia tranzitează țara. Măsura a fost condamnată ferm de mai multe state europene, printre care se numără și România, iar Polonia a fost cea mai vehementă.
"Din considerație pentru vecinii săi" — în condițiile în care în Polonia firmele de transport și guvernul s-au angajat într-o veritabilă campanie împotriva noului sistem — guvernul a decis să suspende dispoziția privitoare la transportul de tranzit până la "clarificarea chestiunii juridice europene", a declarat în cadrul unei conferințe de presă de la Berlin ministrul muncii, Andrea Nahles, potrivit Agerpres.
Sesizată de Polonia, România, Marea Britanie și alte țări, în total 13, Comisia Europeană a lansat la 21 ianuarie o "procedură preliminară" pentru a verifica conformitatea acestei dispoziții a legii germane cu dreptul european. Dând asigurări încă o dată că, din punctul său de vedere, aplicarea prevederilor privind salariul minim tuturor, inclusiv șoferilor străini aflați în tranzit, nu încalcă regulile UE, Andrea Nahles a spus că se așteaptă la o decizie din partea Bruxellesului între lunile aprilie și iunie, în orice caz în această vară.
Germania practică de la 1 ianuarie un salariu minim universal de 8,50 euro brut pe oră. Aceasta este singura țară europeană care nu acordă excepții pentru salariații în tranzit, respectiv șoferii profesioniști care nu petrec decât câteva ore pe teritoriul german pe un traseu între Polonia și Spania de exemplu.
Până în prezent, Berlinul a decis că ei trebuie plătiți cu salariul minim german pentru acest timp petrecut în Germania, sub pedeapsa unor amenzi, și că angajatorii lor trebuie să întocmească un anumit număr de documente administrative, mai scrie Agerpres.
Berlinul a justificat acest regim prin dorința de a lupta împotriva dumpingului practicat de firmele de transport din estul Europei, un subiect care a provocat nemulțumire și în Franța, unde companiile de profil au denunțat "concurența neloială" a transportatorilor străini care își plătesc șoferii în condițiile salariale ale țării lor de origine.