2.9 C
București
marți, 12 noiembrie 2024
AcasăSpecialPe Riviera franceză ajungi cu avionul la jumătate de preţ faţă de...

Pe Riviera franceză ajungi cu avionul la jumătate de preţ faţă de Coasta Dalmată. De luni, avem cursă aviatică directă de la Bucureşti la Zagreb

În ultimii ani, litoralul croat a devenit o destinaţie de vacanţă tot mai căutată de români, care însă nu puteau ajunge acolo decât cu maşina.

Un drum lung, de 966 km, pornind din Bucureşti, care este parcurs în peste 18 ore, potrivit site-ului de specialitate viamichelin.com. Conform aceluiaşi site, costul unei călătorii dus-întors este de 220 de euro, inclusiv taxele de autostradă, aşa că ar reveni puţin peste 70 de euro de persoană, dacă luăm în calcul o medie de trei pasageri în autoturism. Ieftin, dar departe de a fi confortabil.

De luni, românii au la dispoziţie şi varianta de a merge în Croaţia cu avionul. Compania aeriană Croatia Airlines, deţinută de statul croat, a intrat pe piaţa românească şi va opera trei zboruri pe săptămână (luni, miercuri şi vineri), până în luna octombrie. Zborul inaugural a avut loc luni între Zagreb şi Bucureşti, cu 73 de pasageri la bord, care au aterizat pe Aeroportul Henri Coandă Otopeni.

”În sezonul de vară, până în luna octombrie, de la Bucureşti vor pleca circa 10.000 de pasageri spre Zagreb. Nu ştim dacă aceasta este destinaţia finală sau dacă Zagrebul este un zbor de conexiune”, a declarat directorul general al Croatia Airlines, Kresimir Kucko.

Croaţii degeaba sunt interesaţi de Delta Dunării

El a precizat că la anul cursa ar putea fi operată zilnic. Managerul Croatia Airlines consideră că există cerere şi din partea pieţei croate pentru turismul în România, mai ales pentru litoralul românesc, zona montană şi Delta Dunării.

Problema este însă că, odată ajunşi la Bucureşti, turiştii croaţi nu vor avea cu ce să ajungă în Deltă. Legătură aeriană nu există între Bucureşti şi Tulcea, iar cu trenul durează extrem de mult şi nici nu sunt trenuri directe. Pentru a ajunge din Capitală la Tulcea, punctul de plecare spre Delta Dunării, sunt doar două legături feroviare pe zi, cu schimbare la Medgidia, iar călătoria durează, în total, peste cinci ore şi 40 de minute (varianta cea mai rapidă).

Până la Medgidia linia este modernizată, iar trenul merge cu viteză de peste 150 km/oră, distanţa de 190 km fiind străbătută în puţin peste două ore. Probleme grave sunt însă mai departe, spre Tulcea, unde linia nu a mai fost reparată de zeci de ani, iar distanţa de 144 km este parcursă în aproape trei ore şi jumătate.

Către zona montană şi spre litoral, alte două destinaţii menţionate de directorul companiei, accesul este mult mai facil, spre Constanţa şi Predeal linia ferată fiind modernizată, ceea ce permite circulaţia trenurilor cu viteze sporite.

Scump, doamnă, scump la Dubrovnik

Pe de altă parte, Kresimir Kucko a mai spus că se aşteaptă ca mulţi turişti români care aleg Croaţia să nu se oprească la Zagreb, ci să-şi continue călătoria spre Coasta Dalmată. Făcând însă o simulare pe site-ul companiei, o călătorie pe ruta Bucureşti-Dubrovnik, cu schimbare la Zagreb, costă 508,21 euro (plecare pe 4 iunie şi întoarcere pe 9 iunie).

Nu cu mult mai puţin decât costă un bilet de avion dus-întors, cu Tarom, pe relaţia Bucureşti-Nisa, pe Coasta de Azur, pentru aceaşi perioadă. Spre Nisa avem însă posibilitatea de a zbura direct cu compania low cost Blue Air, unde biletul de avion costă, potrivit aceleiaşi simulări, 224,9 euro. Adică la jumătate faţă de cel Bucureşti-Dubrovnik.

Unde mai pui că de la Bucureşti pe Riviera Franceză sunt zboruri directe, iar durata călătoriei este de două ore şi jumătate, iar spre Dubrovnik trebuie să faci escală la Zagreb, ceea ce lungeşte voiajul la patru ore şi un sfert, în cea mai fericită situaţie.

Croaţia nu mai e chiar ieftină

În ultima perioadă, Coasta Dalmată nu mai este o destinaţie chiar ieftină. O masă pentru două persoane într-un restaurant mediu costă, potrivit site-ului specializat numbeo.com, 31,65 euro. Totuşi, este mult mai puţin decât în Nisa, unde un meniu similar costă 60 de euro. Surprinzător, transportul public este mai ieftin la Nisa decât la Dubrovnik – 1,5 euro faţă de 2,02 euro biletul. 

Cele mai citite

Victoria lui Trump aduce un boom de vânzări pentru producătorii chinezi de mărfuri comerciale

Deși al doilea mandat al președintelui Donald Trump este privit ca o provocare pentru economia bazată pe exporturi a Chinei, un sector beneficiază de...

Sectoarele cu cele mai mari scumpiri în octombrie

În octombrie 2024, prețurile au înregistrat creșteri semnificative față de aceeași lună a anului trecut, iar serviciile poștale, legumele și fructele proaspete au fost...

CEO-ul BMW critică vehement interzicerea motoarelor termice după 2035, considerând-o un risc major pentru industria auto

Oliver Zipse, directorul general al BMW Group, a lansat noi critici dure la adresa deciziei Uniunii Europene de a interzice vânzarea mașinilor cu motoare...
Ultima oră
Pe aceeași temă