7 C
București
joi, 12 decembrie 2024
AcasăSpecialMinisterul Transporturilor dorește înlocuirea întregii flote Tarom. Sorin Bușe: Purtăm discuţii cu...

Ministerul Transporturilor dorește înlocuirea întregii flote Tarom. Sorin Bușe: Purtăm discuţii cu toţi marii jucători

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, susține că, în viitor, întreaga flotă a transportatorului aerian de stat Tarom va fi înlocuită, pentru eficientizarea activității, potrivit News.ro. 

Într-un interviu acordat, miercuri, agenției de presă citate, Sorin Bușe a precizat că Ministerul Transporturilor a avut deja discuţii cu mari producători de avioane precum Boeing şi ATR şi urmează să negocieze cu Airbus, Embraer şi Bombardier.

În opinia sa, măsura este necesară pentru a duce la eficientizarea activității companiei. „Săptămâna trecută am avut discuţii cu Boeing, săptămâna aceasta cu Airbus, vom avea discuţii şi cu Embraer. Purtăm discuţii cu toţi marii jucători pentru a înlocui toată flota, nu doar cele două Airbus-uri A310. La Boeing şi Airbus ne uităm după avioane mari, Embraer sau Bombardier ar putea fi alegeri pentru avioane de capacitate mai mică”, a spus Buşe, în interviul acordat News.ro.

Avioanele din flota Tarom au o medie de vârstă de peste 15 ani, situaţie care măreşte semnificativ costurile de întreţinere şi operare. În prezent, după retragerea ultimului Airbus A310, Tarom operează cu 21 de avioane din trei mărci diferite.  La sfârşitul lunii trecute, compania a primit oferta de a închiria în regim drylease (fără echipaj) două aparate ATR 72-600, care să completeze flota deja existentă de nouă aparate ATR. Acum, Tarom şi Ministerul Transporturilor poartă discuţii cu mai mulţi producători mari de avioane pentru a înlocui întreaga flotă.

Sorin Buşe s-a declarat încrezător în redresarea Tarom, în contextul în care pierderile prevăzute în bugetul pentru acest an, de șapte milioane lei, sunt mult mai mici decât cele înregistrate în urmă cu câţiva ani.

Totodată, ministrul Transporturilor a susținut nu este exclusă, dar ea este ultima variantă. „Dacă nu reuşeşte restructurarea cu ajutorul acestui consultant, există opţiunea unui parteneriat comercial cu o mare companie. Apoi, există opţiunea unei intrări minoritare în acţionariat a unei alte companii. Practic, privatizarea este ultima opţiune”, a declarat Buşe.

Cele mai citite

Avantajele aderării României la spațiul Schengen: beneficii începând cu 1 ianuarie 2025

Spațiul Schengen, zona europeană de liberă circulație, elimină controalele la frontierele interne între statele membre. România va deveni membră deplină Schengen de la 1...

CP – Răzvan Dincă & Asociații asistă Rapid 1923 SA în victoria privitoare la mărcile „Rapid”

Societatea de avocați Răzvan Dincă & Asociații este mândră să anunțe soluția favorabilă obținută în numele clientului nostru, Fotbal Club Rapid 1923 SA, unul...

UE dă noi sancțiuni ce vizează în special „flota fantomă” a Rusiei

Ambasadorii statelor membre ale Uniunii Europene au convenit miercuri asupra celui de-al 15-lea set de sancţiuni împotriva Rusiei în legătură cu războiul său de...
Ultima oră
Pe aceeași temă