Meteorologii îi contrazic pe ceferişti. Centura feroviară e gata la termen. Dacă e cald în ianuarie

de Adrian Bărbulescu , 08 decembrie 2016 - stire actualizata la ora 08:28, 08 decembrie 2016
Meteorologii îi contrazic pe ceferişti. Centura feroviară e gata la termen. Dacă e cald în ianuarie

Proiectul ministrului Transporturilor Sorin Buşe de introducere a trenurilor de călători pe centura feroviară a Bucureştiului va fi dus la bun sfârşit la termen doar dacă în toiul iernii nu va ninge şi dacă vor fi temperaturi de primăvară.

„România liberă” a dezvăluit la începutul săptămânii cum un proiect anunţat cu surle şi trâmbiţe de ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, bate pasul pe loc, iar pe centura feroviară a Capitalei nu s-a turnat niciun cancioc de ciment pentru construc-ţia peroanelor şi a pasarelelor necesare introducerii trenurilor de călători.

Într-un final, conducerea CFR SA, gestionara infra-structurii feroviare din România, a răspuns întrebărilor adresate de noi în legătură cu acest proiect şi susţine că el este în grafic. „Realizarea acestei investiţii presupune parcurgerea tuturor etapelor de proiectare, obţinere avize, aprobare documentaţii şi execuţie lucrări. În perioada scursă de la lansarea anunţului privind această investiţie şi până în prezent s-a acţionat pentru corelarea soluţiilor tehnice în etapele premergătoare elaborării documentaţiilor de specialitate pentru execuţia lucrărilor, investiţia fiind în faza de elaborare documentaţie tehnico–economică”, se arată în răspunsul companiei feroviare de stat. 

Amplasamentele -peroanelor au fost schimbate

Oficialii CFR au precizat că până în momentul de faţă au fost făcute planuri de situaţie cu amplasamentele peroanelor, în varianta iniţială. Apoi, o comisie formată din reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, CNAIR, Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Bucureşti, IGPR - Direcţia Rutieră, CFR SA şi Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Bucureşti a luat centura la pas. Cu acest prilej s-au cerut modificări ale amplasamentelor peroanelor în punctele de oprire Autostrada A1, Domneşti, Bragadiru, Măgurele şi amenajarea de pasarele pietonale la PO Autostrada A1, Domneşti şi Laser Măgurele. 

În plus, au fost transportate şi depozitate în gările Bucureşti Vest şi Vârteju, de pe Centura de vest a Capitalei, 400 de prefabricate de beton pentru peroane. „Toate etapele parcurse (mai sus enumerate) respectă graficul de eşalonare a activităţilor necesare realizării investiţiei, cu termen de finalizare februarie 2017. Conform aceluiaşi grafic, începerea execuţiei lucrărilor feroviare este programată în săptămâna a 3-a din luna ianuarie 2017”, se mai arată în răspunsul CFR.

În ceea ce priveşte însă posibilitatea ca investiţia să fie gata la termen, oficialii companiei feroviare precizează că acest lucru este condiţionat de absenţa ninsorii şi de o temperatură minimă care să nu coboare sub +5ºC. 

Mediile climatologice multianuale furnizate de ANM

Puţine şanse, dacă este să ţinem seama de constatările meteorologilor. La solicitarea „României libere”, Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a transmis că în intervalul 21-31 ianuarie (adică atunci când lucrările feroviare ar trebui să fie în toi) temperatura medie consemnată în perioada 1981-2010 a fost de –1,1 grade, cantitatea de precipitaţii de 12,8 l/mp, iar grosimea medie a stratului de zăpadă de 5,2 cm.

Nici pentru prima parte a lunii februarie observaţiile meteorologice multianuale nu sunt mai îmbucurătoare pentru eventualitatea unor lucrări de construcţie. Datele furnizate de meteorologul Nina Băghină de la ANM pentru judeţul Ilfov indică următoarele medii multianuale în perioada 1-10 februarie: temperatura medie – minus 0,2 grade, cantitatea medie de precipitaţii – 9,5 litri pe metrul pătrat şi grosimea medie a stratului de zăpadă – 5,5 centimetri. 

Ideea introducerii de trenuri la intervale regulate pe centura feroviară a Bucureştiului, lansată iniţial în 2008 de Ludovic Orban, a fost repusă pe tapet în luna octombrie a acestui an de actualul ocupant al fotoliului de ministru al Transporturilor, Sorin Bușe.

Au fost stabilite atât costuri, cât și termene pentru realizarea, în etape, a pro-iectului. Prima etapă, care, potrivit promisiunilor ministrului, ar trebui să devină realitate la 1 februarie, presupune introducerea de trenuri la un interval de 15 minute pe tronsoanele Gara Progresul-Gara de Nord și Gara de Nord-Pantelimon.

Beneficiază şi ilfovenii, şi corporatiştii

La punctele de oprire ur-mea-ză să fie amenajate peroane de către CFR SA, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) trebuie să monteze pasarele pietonale, pentru a se putea traversa în siguranţă Șoseaua de Centură. În total, vor fi 30 de kilometri și 16 stații, din care șapte există deja. Pentru a se evita timpul pierdut cu licitaţiile și inevitabilele contestaţii, pe acest traseu urmau să fie făcute de către CFR SA investiţii în regie proprie, pentru eliminarea unor restricţii de viteză și pentru amenajarea noilor puncte de oprire. Proiectul nici nu costă mult – în total, aproximativ 200.000 de euro, iar el le va fi util atât celor din localităţile limitrofe Bucureştiului, cum ar fi Jilava, Măgurele, Bragadiru, Chiajna sau Pantelimon, cât şi corporatiştilor din Pipera şi Băneasa.

După cum arată însă lucrurile, să ne bucurăm dacă măcar la vară va fi gata această investiţie.  

Comentarii

  • JAF LA TRANSPORTURI ?

    11 decembrie 2016 10:11

    Trioul Dorobantu Valentin , Secara Vasile, Szentes Iosif si afacerile in totalitate legale de la CFR Calatori ???Prin anul 2013 actualul puscarias Fenechiu il numea pe actualul penalDorobantu manager general la CFR Calatori Bucuresti si din acest momentincepe dezastrul pentru societate si angajatii acesteia !Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune ruteaflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost abandonatepentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori privati.Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa curseleoricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiariigeneroaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilorpentru segmentul feroviar.Insa concomitent cu aplicarea acestei strategii, managerul ValentinDorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct catre clientii politici sumeuriase de bani din bugetul public.Record absolut Concurenta in domeniu este una acerba, din moment cesifonarea banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre unadevarat sport national.Deocamdata se verifica un lot de 152 de contracte semnate de catremanagerul CFR Calatori si prin care compania de stat s-a obligat laplati consistente aproape exclusiv pentru unul si acelasi beneficiar.Iar dintre cele 152 de contracte doar unul singur a fost acordat prinorganizarea unei licitatii cum scrie la carte! Negociere fara publicareValentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioanede euro mereu catre aceleasi firme de casa.Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 decontracte, unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatiicum scrie la carte!Negociere fara publicare.Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in aarunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, intimp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioanede euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere farapublicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singurofertant. Unul si acelasi, bineinteles.Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au descoperit casuma totala astfel unidirectionata de catre Valentin Dorobantu se ridicala peste 70 milioane de euro! In conditiile in care CFR Calatori a fostadusa in pragul falimentului, mii de salariati riscand concedierea. Dinaceasta suma, peste 50 de milioane au fost alocati pentru reparatii,procurorii incercand acum sa afle daca acestea au si avut loc inrealitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane euro au fost dati deDorobantu pe curatenie.A intrat cu bocancii in buget Grav este si faptul ca multe dintrecontractele suspecte nu au fost acordate pentru un singur an, ci pe catepatru ani, astfel ca bugetul companiei de stat va mai fi jumulit multtimp de acum inainte.Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele norocoase careau negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante desprecum au fost cheltuiti banii publici.Este suficient sa amintim doar ca managerul CFR Calatori a cumparatdirect de la firma Comixta din Sibiu bocanci de 370.000 euro!Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi DorobantuValentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 deangajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013,motivand lipsa acuta de fonduri , in conditiile suplimentarii cuindarjire, dupa bunul sau plac , cu milioane de euro a contractelor deachizitii?

    raspunde comentariului
  • gheorghe

    08 decembrie 2016 6:15

    Nu ai vrea sa castigi bani in mod pasiv, in timp ce stai in oras cu prietenii sau te uiti la un film?1 Dai linkul de recomandare prietenilor tai il gasesti in contul tau, in pagina"Echipa" 2 Cand cineva isi face cont pe Viespar de pe linkul tau, intra automat in echipa ta. 3 Tu castigi bani in mod pasiv, pentru ca primesti comision din toate taskurile pe care le rezolva prietenii tai!Castiga bani imediat prin rezolvarea anumitor taskuri si prin formarea echipei, la inscriere primiti 5 euro, inscrierea se poate face la httpwww.viespar.ro?reff=0012419fef18d129398f9c0ebb81a385

    raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design