Cele 16 centre comerciale din București le-au adus proprietarilor peste 800 de milioane de lei din chirii plătite de magazine şi restaurante, informează Digi24.
Astfel, chiriile reprezintă 15% din vânzări așa că putem spune că românii au cheltuit peste 1,2 miliarde de euro în centrele comerciale din Capitală în 2014.
Cele mai mari încasări din chirii le au Mall Băneasa, AFI Palace Cotroceni şi magazinul Unirea. Primul se bucură de poziţie, la marginea de nord a Bucureştiului, unde ajung uşor şi cei din provincie. Plus că în zonă locuiesc bucureşteni cu venituri peste medie. Aşa se face că profitul a crescut cu nouă milioane de euro. Magazinul Unirea a avut câștiguri triple faţă de ultimul an. Din top trei, doar AFI Palace înregistrează scăderi de profit. De cinci ori.
Anul viitor, alte două mall-uri vor apărea pe harta centrelor comerciale bucureştene – ParkLake Plaza din Titan şi Veranda Mall de lângă Piaţa Obor. Loc de dezvoltare există. Centrele comerciale se întind pe o suprafaţă de sub un milion de metri pătraţi, jumătate faţă de spaţiile din Occident.