Grupul american Liberty Global a investit, de la înfiinţare, peste un miliard de euro în dezvoltarea subsidiarei UPC România, operator de cablu cu afaceri de peste 140 milioane de dolari în 2013 şi un portofoliu de clienţi de 1,189 milioane.
„Am investit peste un miliard de euro în România pentru extinderea reţelei de telecomunicaţii a UPC România şi pentru a ajunge la ce este astăzi acest operator prin cablu TV. Încercăm să pătrundem şi în zona serviciilor de telecomunicaţii mobile, aşa cum am procedat şi pe alte pieţe, dar unde nu suntem încă activi”, a spus directorul general al UPC Central & Eastern Europe, Betzalel Kenigsztein, citat de Mediafax.
Anul trecut, veniturile UPC România au crescut cu 8%, la peste 140 milioane de dolari, de la 130 milioane de dolari în urmă cu un an, pe fondul avansului portofoliului de clienţi. La finele analui 2013, datele operatorului arată că portofoliul de clienţi a atins 1,189 milioane, de la 1,177 milioane în 2012.
Defalcat, numărul de abonaţi la Internet a urcat de la 333.000 la 381.000, iar la telefonie de la 228.900 la 279.100. De asemenea, pe segmentul video, baza de clienţi a avansat de la 1,172 milioane la 1,183 milioane.
În 2013, UPC România a investit circa 30 milioane de euro în dezvoltarea reţelei de comunicaţii. Prezent în România din 1992, UPC este una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii de pe piaţa locală.
Operatorul român este afiliat la UPC Broadband, divizia europeană a grupului Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii prin cablu din lume, prezent pe 14 pieţe. Principalii concurenţi ai UPC România sunt RCS&RDS şi Romtelecom. Compania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit şi analogică), Internet în bandă largă şi telefonie în aproximativ 200 de localităţi.