SUA, India și Brazilia sunt țările în care investitorii ar dori să își extindă afacerile, se arată într-un studiu al companiei britanice BT Global Services, publicat luni. Astfel, 59% dintre oamenii de afaceri chestionați au răspuns că doresc să-și dezvolte afacerea în SUA, 58% în India și 53% în Brazilia.
Cât privește Europa, pe primele poziții se situează Marea Britanie și Germania (37% dintre respondenții sondajului exprimându-și intenția de a investii în cele două state), urmate de Franța (25%) și Spania (17%). România nu figurează în acest clasament.
Astfel, 80% dintre respondenți au susținut că extinderea pe plan internațional este esențială pentru succesul companiilor lor.
44% dintre cei chestionați au spus că motivul pentru care vor să ”iasă” din propria țară este climatul economic global actual.
Sondajul confirmă faptul că tehnologia joacă un rol important în luarea acestei decizii. 62 % dintre respondenți au menționat, printre criteriile importante de care țin cont atunci când decid unde se vor extinde, calitatea infrastructurii și a serviciilor IT, 60 % calitatea infrastructurii digitale și de comunicații, iar 52 % pregătirea în sectorul IT a forței de muncă.
În ceea ce privește barierele în calea extinderii afaceriilor, 47% dintre cei chestionați spun că reglementări guvernamentale sunt cea mai mare provocare cu care se confruntă organizațiile la nivel internațional, 45% dintre respondenți susțin că cel mai dificil este să reziști în fața concurenței locale, iar 40% sunt de părere că este greu de susținut costul investiției inițiale.
La întrebări au răspuns 1150 de oameni de afaceri din 13 regiuni ale lumii, sondajul dorind să scoată în evidență motivul pentru care aceștia doresc să-și extindă afacerile pe plan internațional, pe ce piețe și care sunt barierele de care aceștia se izbesc.