1.3 C
București
miercuri, 27 noiembrie 2024
AcasăSpecialGreva de la ROMATSA s-a terminat. 17 zboruri au fost afectate de...

Greva de la ROMATSA s-a terminat. 17 zboruri au fost afectate de manifestație

UPDATE: Angajaţii Romatsa au încheiat greva de avertisment, zborurile suspendate au fost reluate.

Angajaţii Romatsa au asigurat miercuri, între orele 11.00 şi 13.00, doar o treime din activitate, în cele două ore în care au fost în grevă de avertisment fiind amânate mai multe zboruri.

UPDATE: Un lider al controlorilor de trafic de pe aeroportul Otopeni, Gheorghe Tudorache, a precizat că pentru ei greva este perfect legală și că în niciun caz nu produce prejudiciul pe care l-a anunțat conducerea aeroportului. 

”Absolut toată lumea își face treaba ca într-o zi normală de lucru în turnul de control, personalul meteorologic la fel, controlorii de trafic în aceeași măsură își fac treaba. În prima oră am dirijat 33 % din trafic, iar din a doua oră 55 %. Avem pregătite plângeri pentru ilegalitățile comise. Începând cu ora 13.00 se încheie greva de avertisment. Nu va mai fi nimic, mâine nici atât. Dar pe măsură ce avansează lucrurile dacă va fi cazul vom ajunge la o grevă de amploare.”, a explicat Tudorache. 

––-

UPDATE: Şaptesprezece zboruri, dintre care 11 aterizări şi şase decolări, de pe Aeroportul Otopeni, vor fi afectate, miercuri, între orele 11.00 şi 13.00, pe durata grevei controlorilor de trafic, potrivit unui comunicat al aeroportului Otopeni. 

––-

UPDATE: Traficul aerian de pe aeroportul Otopeni va fi blocat timp de două ore. 

Nicio aeronavă nu va decola sau ateriza pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București în intervalul orar 11. 00 – 13.00, ca urmare a grevei controlorilor de trafic aerian, a anunțat Teo Postelnicu, reprezentant al serviciului Comunicare al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).

„Ca urmare a grevei controlorilor de trafic aerian, în intervalul orar 11,00 — 13,00 nu se aterizează sau decolează. Recomandăm pasagerilor care au rezervări de zbor astăzi să contacteze reprezentanții companiei aeriene. Administrația Aeroportului Henri Coandă depune toate eforturile pentru a minimiza disconfortul creat pasagerilor ca urmare a grevei controlorilor de trafic aerian”, notează Teo Postelnicu, pe Facebook.

*******

Greva controlorilor aerieni din cadrul ROMATSA ar putea afecta 22 de aterizări și 18 decolări prevăzute în planurile de zbor, pe Aeroportul Henri Coandă, au declarat, marți, reprezentanți ai aeroportului pentru Agerpres.

„În intervalul anunțat al grevei controlorilor aerieni, mâine (miercuri — n. r.), conform planurilor de zbor, sunt programate pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București 22 de aterizări și 18 decolări, adică 40 de mișcări de aeronave”, au precizat sursele.

Citește și: Grevă la ROMATSA. Când va fi blocat transportul aerian

Controlorii de trafic aerian vor intra miercuri în grevă de avertisment, timp de două ore, între 11,00 și 13,00, după ce au eșuat și negocierile de luni cu conducerea ROMATSA, în prezența secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Dragoș Titea.

Potrivit sindicaliștilor, cauzele grevei sunt neîncheierea Contractului Colectiv de Muncă, dar și nerezolvarea unui număr de 14 revendicări ale sindicatelor.

„Controlorii de trafic aerian vor fi în grevă miercuri, timp de două ore, între 11,00 și 13,00. Cauzele sunt neîncheierea Contractului Colectiv de Muncă, neajungerea la nicio înțelegere în urma unei concilieri avute cu Inspectoratul Teritorial de Muncă. Nu am ajuns la niciun rezultat”, a declarat, joi, 9 iulie, pentru AGERPRES, secretarul Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), Andreiaș Păduraru.

Potrivit acestuia, în cele două ore de grevă, ROMATSA va asigura, conform legii, minimum o treime din traficul aerian, la care se adaugă aeronavele care transportă șefi de stat, prim miniștri, miniștri, monarhi, bolnavi, avioanele militare, avioanele de căutare cu salvare și cele umanitare.

„Care vor fi aceste zboruri, se va decide la nivelul organismelor internaționale, respectiv Eurocontrol, de la Bruxelles, pentru că o aeronavă nu poate zbura fără un plan de zbor depus. Aceste planuri de zbor sunt, practic, aprobate de acest organism. Dânșii vor decide care este acea treime”, a precizat, joi, la rândul său, liderul Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian (ATCOR), Gabriel Tudorache.

Sindicaliștii de la ROMATSA spun că ultima oară când s-a pus problema unei greve a fost începutul anilor ’90. Acum s-a ajuns în această situație după negocieri care au durat mai mult de două luni pentru încheierea unui nou CCM. Cu toate acestea, nu s-a ajuns la nicio înțelegere, iar de la 1 iunie 2015 angajații ROMATSA nu mai au Contract Colectiv de Muncă.

De asemenea, sindicaliștii mai au 14 revendicări ce vizează zona profesională, protecția salariaților, siguranța traficului aerian, dar și drepturile sindicale, cea mai importantă fiind cea legată de vârsta pensionării. Însă, spun ei, directorul ROMATSA a refuzat continuarea negocierilor.

„A urmat o conciliere pe 14 revendicări ale noastre, dar niciuna dintre ele nu a fost rezolvată la acea conciliere. Domnia sa a refuzat continuarea negocierilor. Una dintre ele este faptul că noi ne pensionăm efectiv la 65 de ani. Vârsta de pensionare a controlorului de trafic în România este de 65 de ani. De șapte ani nu reușim să promovăm această lege, deși toate partidele care au fost la putere recunosc că nu se poate așa ceva, în Europa vârsta de pensionare fiind de maximum 52-55 de ani. Avem o solicitare care este rezultatul Memorandumului încheiat anul trecut cu domnul ministru Șova (Dan Șova, fost ministru al Transporturilor — n.r.) de a face un articol în Contractul Colectiv de Muncă să nu mai stăm la dirijare în momentul în care împlinim 55 de ani, acest lucru fiind efectiv un pericol pentru siguranța traficului aerian. Este imposibil ca la asemenea vârstă să mai ai reacții la fel ca la 20, 30 de ani, la secundă. Aceasta este una dintre cele mai importante revendicări”, a explicat, joi, Tudorache.

În urma anunțului făcut de controlorii de trafic aerian, potrivit căruia vor intra în grevă de avertisment, conducerea ROMATSA a anunțat, pe site-ul propriu, că decizia sindicatelor va fi contestată în instanță și a solicitat Ministerului Transporturilor să medieze conflictul luni, pe 13 iulie, în cadrul unei întâlniri între patronat și sindicate, în dorința de a rezolva conflictul de muncă.

Însă, negocierile de luni cu conducerea ROMATSA, în prezența secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Dragoș Titea, au eșuat, iar controlorii de trafic aerian își mențin decizia de a intra miercuri în grevă de avertisment, timp de două ore.

„Am avut astăzi (luni — n. r.) o întâlnire la ROMATSA, nu știu să spun dacă a fost conciliere, mediere… . Cel mai important este că nu s-a rezolvat niciuna dintre cele 14 revendicări ale noastre. Nu am știut absolut nimic (despre întâlnire — n. r.). Am aflat de la presă că domnul Titea a intrat în ROMATSA la ora 10,00. Din păcate, ca și până acum, în prezența domnului ministru, domnul director general face afirmații că este de acord cu toate cele 14 puncte, așa cum a spus și în fața presei. Ok, haideți să stingem punctul 1. A, păi aici nu sunt de acord. Punctul 2. Nu, păi aici nu pot face chestia asta. La punctul 5, nici aici nu sunt de acord. Absolut nimic. Niciunul dintre cele 14 puncte nu s-au rezolvat”, a declarat, luni, pentru AGERPRES, Gabriel Tudorache, controlor de trafic aerian la ROMATSA, liderul Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian (ATCOR) și purtător de cuvânt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Marea Britanie a făcut primul pas pentru eliminarea definitivă a fumatului

Legea care vizează transformarea treptată a Regatului Unit într-o ţară fără fumat a depăşit marţi o primă etapă în parlament, unde a fost adoptată...

Israelul a ucis trei oameni la frontiera libaneză-siriană

Un ONG care urmăreşte războiul din Siria a raportat marţi seara că două persoane au fost ucise în atacuri israeliene la frontiera libaneză-siriană, în...

SUA a reușit să convingă Israelul și Hezbollah să implementeze o încetare a focului timp de 60 de zile

Israelul și Hezbollah urmează să implementeze miercuri o încetare a focului timp de 60 de zile, ca parte a unui acord propus de Statele...
Ultima oră
Pe aceeași temă