Discovery Communications a devenit acționar majoritar la Eurosport Internațional. Conform unui comunicat preluat de Mediafax, Compania a finalizat preluarea pachetului majoritar de acţiuni al Eurosport International, cel mai mare grup media de sport din Europa, adăugând astfel în portofoliu şase noi televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific şi Eurosportnews).
Astfel, Discovery şi-a mărit participaţia în cadrul Eurosport de la 20% la 51%, devenind astfel acţionar majoritar, ca parte a unui parteneriat strategic cu TF1 Group, care a început în decembrie 2012.
Discovery a fost una dintre primele companii media din SUA care a început, în 1989, distribuirea televiziunilor sale în Europa, investind timp de 25 de ani în dezvoltarea reţelei la nivel internaţional. Adăugând în portofoliu cele şase noi televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific şi Eurosportnews), Discovery Communications operează în prezent peste 210 canale, ajungând în total la 2,7 miliarde de abonaţi la nivel mondial.
"Astăzi este o zi extraordinară pentru Discovery Communications, ca lider mondial pe segmentul canalelor TV cu plată. Preluarea Eurosport va contribui în mod strategic la creşterea cotei noastre de piaţă, consolidând relaţiile cu clienţii de publicitate şi cu partenerii de distribuţie şi oferind conţinut «must-have» telespectatorilor din întreaga lume. Combinând programele Eurosport atât de apreciate, puterea brandului Discovery la nivel mondial şi expertiza la nivel local, vom continua să fructificăm potenţialul pieţei de televiziune cu plată la nivel internaţional, generând profit pe termen lung pentru acţionarii noştri", a declarat David Zaslav, preşedinte şi Chief Executive Officer (CEO) al Discovery Communications.
Discovery Communications a anunţat că intenţionează să ia decizii strategice pe termen lung şi să facă investiţii specifice pentru a consolida şi extinde oferta de programe şi servicii Eurosport, crescând astfel audienţa şi acoperirea Eurosport. Ca parte a acestui efort, Discovery va colabora cu managementul şi angajaţii Eurosport în vederea dezvoltării unui plan de afaceri pe termen lung, care să optimizeze canalele Eurosport, care acum fac parte din reţeaua globală de canale Discovery.
"Împreună, Discovery şi Eurosport sunt, fără îndoială, mai puternice. Discovery a construit cea mai de succes afacere internaţională de televiziune cu plată şi suntem încântaţi să folosim această experienţă pentru a consolida în continuare programele şi platformele Eurosport. Dorim să mulţumim TF1 Group pentru felul în care au condus Eurosport International şi pentru că ne-au oferit ocazia de a extinde parteneriatul nostru", a declarat Jean-Briac Perrette, preşedintele Discovery Networks International.
"Eurosport este pregătit pentru o nouă etapă de dezvoltare, iar Discovery reprezintă partenerul ideal pentru a transforma această viziune în realitate. Discovery are un istoric solid în investiţii strategice pe termen lung, din care vor avea de câştigat atât clienţii de publicitate şi partenerii de distribuţie, cât şi publicul din întreaga lume", a declarat, la rândul său, Nonce Paolini, preşedinte şi CEO al TF1.
Preţul final pentru Eurosport International a fost determinat având la bază o evaluare a grupului Eurosport de 902 milioane de euro (aproximativ 1,2 miliarde de dolari americani), rezultată din evaluarea iniţială, care a fost ajustată pentru a reflecta preluarea controlului asupra companiei. Din această evaluare a grupului a fost dedusă valoarea Eurosport France (85 milioane de euro, aproximativ 115 milioane de dolari).
TF1 estimează că îşi va păstra pachetul de 80% din acţiunile Eurosport France, cel puţin până la data de 1 ianuarie 2015.
De asemenea, încheierea acestei tranzacţii nu influenţează celelalte două elemente ale contractului iniţial, referitoare la faptul că Discovery a dobândit 20% din acţiunile televiziunilor TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV şi Stylía, respectiv la acordul de producţie cu TF1 Group.
TF1 îşi va menţine capacitatea de a formula propria opţiune de vânzare în privinţa pachetului de acţiuni rămas, adică 49% din Eurosport International, ceea ce ar putea creşte pachetul deţinut de Discovery la 100%.
Anunţul Discovery Communications vine la mai puţin de o lună de la momentul în care Comisia Europeană a aprobat achiziţionarea grupului francez Eurosport de compania americană Discovery, hotărând că această tranzacţie nu pune probleme din punctul de vedere al legislaţiei europene privind autorizarea concentrărilor economice, după cum a relatat agenţia MEDIAFAX în 11 aprilie.
Pe de altă parte, Discovery Communications a anunţat în luna ianuarie că a ajuns la o înţelegere cu compania media franceză TF1 şi îşi va creşte participaţia la Eurosport de la 20% la 51%, preluând astfel controlul în grupul paneuropean de media sportiv, după cum informa la momentul respectiv hollywoodreporter.com.
Potrivit comunicatului, Discovery Communications este compania Pay-TV (televiziune cu plată, n.r.) numărul 1 în lume, ajungând în casele a peste 2,7 miliarde de abonaţi, din peste 220 de ţări. Discovery îi îndeamnã pe oameni să exploreze lumea în care trăiesc şi să-şi urmeze curiozitatea, atât prin intermediul celor peste 210 de reţele globale, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, Discovery Science şi OWN: Oprah Winfrey Netwok.
De asemenea, Discovery controlează Eurosport International, cel mai mare grup media de sport, ce include şase televiziuni Pay-TV disponibile în Europa şi Asia. În acelaşi timp, Discovery este un furnizor important de produse şi servicii educaţionale în şcoli, incluzând un portofoliu de manuale disponibile în format digital şi un lider în servicii digitale cu un portofolio online divers, ce include Discovery Digital Networks.
Pe de altă parte, în 2014, Eurosport sărbătoreşte 25 de ani de transmisii sportive live şi inovaţii digitale. Grupul Eurosport este cel mai mare grup media de sport din Europa. Eurosport, principala televiziune la nivel pan-european, difuzează programe în 20 de limbi, ajungând la 135 de milioane de abonaţi din 54 de ţări.
Eurosport HD este varianta în format high definition a Eurosport. Eurosport 2 ajunge la 72 de milioane de gospodării din 51 de ţări, programele sale fiind traduse în 18 limbi. Eurosport 2 HD a fost lansat în august 2009. Eurosport Asia-Pacific ajunge în 16 ţări din regiune şi a lansat şi un canal HD, în septembrie 2011.
Eurosportnews este canalul de ştiri sportive distribuit în întreaga lume. Eurosport.com, cea mai importanta platformă multimedia de sport din Europa, înregistrează 23 de milioane de utilizatori unici pe lună (comScore), pe o reţea internaţională de website-uri pe teme sportive, traduse în 11 limbi, inclusiv pe site-uri care funcţionează sub brandul Yahoo! în Germania, Spania, Italia și Marea Britanie. Aplicaţiile mobile gratuite Eurosport.com sunt disponibile în 10 limbi. Eurosport Player, serviciul TV online al Eurosport, oferă programe sportive live şi on-demand pentru utilizatorii din 53 de ţări, iar aplicaţia Player este disponibilă pentru mobil, tabletă şi TV conectat la internet în 40 de ţări. Eurosport Events este o divizie a grupului specializată în managementul şi promovarea evenimentelor sportive internaţionale.