Scandalul a fost iscat de o reclamă a companiei americane Uber prezentă în aerogară. Oficialii aeroportului spun că spațiul publicitar este contractat de o agenție media.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a ameninţat că firmele de taximetrie care au contract cu Aeroportul Otopeni se vor retrage dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile de transport în sistem Uber.
„Conducerea Aeroportului «Henri Coandă», din București, ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximetriștilor care operează ilegal în zona aeroportului și permite accesul mașinilor în sistem Uber. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetățenii români sau străini care au nevoie de transport înțeleg că Uber este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinație”, au transmis oficialii COTAR.
Compania Națională Aeroporturi București a precizat că nu are nicio relație contractuală cu Uber, iar spațiul publicitar este contractat de o agenție media. CNAB punctează că autoturismele Uber nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, rezervată exclusiv taxiurilor autorizate.
„CN Aeroporturi București nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR sunt cele aferente reclamei pe care acestea și-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 de euro lunar“, se arată în comunicatul CNAB.