Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) va plăti încă 26 de milioane de euro pentru finalizarea autostrăzii construite de compania americană Bechtel. Este vorba de finalizarea lucrărilor la tronsonul de autostradă inaugurat acum 4 ani, cu luingimea de 52 de kilometri, între Câmpia turzii și Gilău și lăsat neterminat în proporție de 3%.
Astfel, potrivit Mediafax, CNADNR caută un constructor care să termine lucrarea rămasă și estimează că va plăti pentru aceste lucrări până la 114,4 milioane lei (25,9 mil. euro), cu TVA.
Proiectul de finalizare a secţiunii 2B Câmpia Turzii – Gilău din autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea – Borş include activităţi de proiectare, documentaţiile necesare autorizaţiilor şi avizelor de execuţie, lucrări de construcţie şi remedierea eventualelor defecte apărute în perioada de garanţie, potrivit unui anunţ publicat de CNADNR.
Contractul are o valoare estimată de 76,9 milioane lei, la care s-ar putea adăuga eventuale noi lucrări şi servicii similare de 15,3 milioane lei, fără TVA.
Durata acordului, finanţat cu bani de la buget, va fi de 42 de luni de la data atribuirii.
"Secţiunea 2B care face obiectul acestei documentaţii are o lungime totală de circa 52,5 kilometri şi este executată în proporţie de aproximativ 97%, conform acordului de tranzacţionare şi încetare semnat în mai 2013 între beneficiar şi antreprenorul Bechtel", se arată în caietul de sarcini.
Lucrările vor fi atribuite prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar constructorii interesaţi pot depune ofertele sau cererile de participare până la 9 ianuarie.
Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilău, au fost inauguraţi în decembrie 2009, încă circa 10 kilometri fiind deschişi un an mai târziu, mai arată Mediafax.
Pentru cei 52 de kilometri daţi în folosinţă şi pentru lucrările începute pe alte secţiuni, Bechel a primit 1,2 miliarde de euro.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care ar fi trebuit finalizat până în 2012. Contractul a suferit însă, în decursul timpului, mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.