Absenţa acordului de mediu pentru proiect (cel obţinut în 2007 fiind expirat) va determina întârzieri în demararea proiectului de cel puţin 12 luni. Compania de Drumuri a început tardiv demersurile pentru obţinerea unui nou aviz de mediu, la momentul la care trebuiau demarate lucrările.
Deşi ne găsim la momentul la care Guvernul promitea în urmă cu câteva luni începerea lucrărilor pentru autostrada Comarnic-Braşov, proiectul nu numai că nu are finanţarea asigurată, ci, mai mult, a rămas şi fără acordul de mediu primit în martie 2007. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) deschide azi ofertele primite în cadrul licitaţiei ”revizuirea Acordului de Mediu emis de ANPM cu nr. 01/20.03.2007, pentru modificari ale proiectului “Autostrada Bucuresti-Brașov, tronsonul Comarnic – Brașov”.
Potrivit documentaţiei de licitaţie firma câştigătoare va avea la dispoziţie 12 luni pentru a reactualiza vechiul acord, fapt care face ca lucrările să nu poată fi începute mai devreme de vara anului viitor. Vechiul aviz, cel din 2007, a avut valabilitate doar 5 ani şi şi-a pierdut aplicabilitatea în 2012. CNADNR a mai încercat odată reactualizarea avizului de mediu, anume în 2012, însă noua conducere a CNADNR numită de Guvernul Ponta a anulat procedura.
Modificările acordului de mediu sunt necesare deoarece traseul autostrăzii a fost schimbat, trecând acum pe terenuri care au fost incluse între timp în categoria ariilor sau zonelor protejate. Noul traseu stabilit pentru Autostrada Comarnic-Braşov trece prin proximitatea Parcului Naţional Bucegi, drept pentru care va fi nevoie de identificarea şi evaluarea impactului asupra biodiversităţii. ”Traversarea unor zone protejate de Natura 2000 sau cu populaţie de carnivore mari îngreunează substanţial obţinerea unui aviz pentru un proiect de autostradă”, spune un consultant în infrastructura rutieră. În cazul autostrăzii se întâlnesc numeroase zone în care aceasta travesează situl Bucegi a programului ”Natura 2000” (localităţile Predeal-Râşnov din Braşov şi Sinaia-Buşteni-Comarnic din Prahova.
”Sper ca, în aprilie să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, numai să-i dăm drumul odată, dar e important să finalizăm acest proiect.“
Victor Ponta, premier, luna ianuarie 2014
”În luna iunie semnăm cu siguranţă contractul pentru Comarnic-Braşov. În cea mai mare parte s-a găsit finanţare pentru acest contract.“
Narcis Neaga, director general CNADNR, luna iunie 2014