Adobe implineste luna aceasta 10 ani de prezenta in Romania, timp in care campusul din Bucuresti s-a dezvoltat constant si a devenit cel mai mare centru R&D (Research & Development) al Adobe din zona EMEA.
Echipele din Bucuresti lucreaza la dezvoltarea unor produse importante din cadrul diviziilor Adobe Marketing Cloud si Adobe Creative Cloud, specializate in solutii Cloud si SaaS.
„Odata cu tendinta globala din IT catre cloud si SAAS, Adobe a dezvoltat divizii specializate in servicii de acest tip –Digital Marketing si Digital Media. Echipele de ingineri din campusul Adobe din Bucuresti s-au dovedit a fi foarte performante in aceasta zona, motiv pentru care au preluat dezvoltarea unor produse importante, precum Primetime, Audience Manager, Adobe Analytics sau Experience Manager, Adobe Experience Design CC, toate solutii de top in nisele pe care pe care le acopera” – declara Cris Radu, Director of Engineering si Site Leader al Adobe Romania.
Adobe Romania, 500 angajati pana la finalul anului
Adobe Romania are in prezent 450 angajati, iar peste 85% dintre ei ocupa pozitii tehnice de dezvoltare si research. Anul acesta campusul vizeaza angajarea a 50 persoane, aproape exclusiv in zona de inginerie, astfel ca pana la finalul anului sa depaseasca pragul de 500 angajati.
„Cautam specialisti de toate nivelurile in zonele Cloud si Big Data, deoarece campusul de aici s-a dezvoltat foarte mult catre zona de software-as-a-service (SaaS) a Adobe – Marketing Cloud si Creative Cloud. Spre deosebire de subsidiarele locale ale multor alte companii multinationale ce activeaza in IT, noi nu facem suport, ci dezvoltare, cercetare, lucram activ la produse recunoscute din portofoliul Adobe. Pozitiile deschise sunt atat pentru juniori, cat si pentru seniori –este important sa pastram un echilibru intre experienta si o perspectiva proaspata” declara Cris Radu.
Rata de retentie a angajatilor din cadrul Adobe Romania este de 93%, un procent ridicat atat in raport cu media pietei de IT din Romania, dar si fata de alte campusuri ale Adobe. Fidelizarea angajatilor Adobe se realizeaza atat prin beneficii precum pachete de actiuni, asigurare medicala, decont activitati pentru un stil de viata activ, training-uri si acces la conferinte specializate, locale sau internationale, precum si posibilitatea de a lucra alaturi de colegi foarte pregatiti si motivati, la proiecte interesante si provocatoare.
Olimpiada de la Rio, transmisa online in Statele Unite prin produse Adobe dezvoltate exclusiv in Adobe Romania
Olimpiada de la Rio transmisa in Statele Unite de NBC este cel mai mare eveniment video online de pana acum, cu peste 300 milioane de stream-uri video servite catre 23 milioane de utilizatori online. Aceasta a atins un varf de trafic de 500.000 cereri pe minut. Produsele Adobe implicate au fost Primetime Authentication (Pass) si Adobe Video Analytics, ambele realizate integral in Romania.
„Pentru echipele ce dezvolta aceste solutii evenimentele sportive mari sunt o provocare permanenta, pentru ca trebuie sa gaseasca solutii pentru a asigura stabilitatea sistemului in conditiile unui trafic urias si in continua crestere. Fata de olimpiada de la Londra de acum 4 ani, cresterea la nivel de trafic a fost de 350%, iar fata de olimpiada de iarna de la Sochi de acum 2 ani de 330%, iar inginerii nostri au reusit sa gestioneze ambele evenimente fara intreruperi ale serviciului, in conditiile unui SLA de 99.99% uptime” –spune Cris Radu.
Adobe Primetime Authentication este un produs dezvoltat exclusiv in campusul Adobe din Bucuresti, care permite creatorilor de continut sa-si transmita si sa monetizeze continutul pe dispozitive diverse, intr-o maniera interactiva si personalizata. In Statele Unite, solutia de autentificare Primetime Authentication (Pass) are o cota de piata de 98% si este integrata de canale TV majore precum CNN, NBC sau ESPN.