Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri va plăti peste un milioan de euro fără TVA pentru paza vreme de un an a 183 de kilometri de autostradă.
Potrivit Mediafax, acordurile au fost adjudecate prin licitaţie deschisă şi vor fi finanţate de CNADNR din fonduri proprii. Serviciile pentru lotul 2 al autostrăzii Orăştie – Sibiu (19,8 km) au fost adjudecate de firma Axis Security în baza unui contract de 546.799 lei.
Pentru primul lot al acestei autostrăzi, de 22,2 km, a fost selectată firma WBC Box Guard, care va încasa 550.566 lei.
WBC Box Guard a mai câştigat alte două contracte, pentru paza patrimoniului pe Deva – Orăştie (34,6 km), în valoare de 640.969 lei, respectiv pentru Lugoj – Deva lot 1 (27,7 km) şi drum de legătură cu profil de autostradă (10,5 km), care îi va genera încasări de 794.619 lei.
Contractele pentru Nădlac – Arad şi drum de legătură lot 2 (16,6 km), respectiv pentru Timişoara – Lugoj lot 1 (9,5 km), Arad – Timişoara (32,2 km) şi varianta de ocolire a municipiului Arad (10 km) au fost atribuite către R.A.O. Security. Firma de pază va primi 706.143 lei pentru primul acord şi 1,29 milioane lei pentru al doilea. Sumele aferente contractelor nu includ TVA.
Primele două loturi ale Autostrăzii Orăştie – Sibiu, primul lot Lugoj – Deva şi tronsonul 2 de la Deva – Orăştie (Simeria – Orăştie) au fost inaugurate anul trecut, primul lot Timişoara – Lugoj şi varianta de ocolire a municipiului Arad au fost deschise în 2012, iar Arad – Timişoara a fost finalizată în 2011.
Contractul pentru lotul 2 al autostrăzii Nădlac – Arad, a fost reziliat de CNADNR în vara anului trecut, deşi era aproape de finalizare, din cauza falimentului constructorului austriac Alpine Bau.
Valoarea estimată a acordurilor a fost de 7,2 milioane lei (1,6 millioane euro), cu TVA, mai scrie Mediafax.
Paza urmează să fie asigurată fără întrerupere, modul de organizare şi schimburile fiind decise de prestatori.
Potrivit datelor din caietele de sarcini, CNADNR solicită pentru fiecare tronson de autostradă până la trei echipaje mobile, cât şi posturi fixe, în unele cazuri. Serviciile ar urma să fie asigurate de un număr de 40 de posturi, dintre care 22 pentru agenţi de pază şi 18 pentru şoferi.
Pentru patrulare, echipajele vor fi formate din două persoane (conducător auto şi agent de pază), iar paza fixă va fi asigurată de un singur agent.
Firmele de profil vor trebui să prevină furturile sau deteriorările, precum şi depozitarea gunoaielor pe autostradă şi în zonele de siguranţă.