Un număr de aproximativ 15,1 milioane de autoturisme au fost vândute în 2017 în cele 28 de state membre UE, în creştere cu 3,4% comparativ cu 2016. Cererea pentru autoturisme noi a crescut în toate marile pieţe UE, exceptând Marea Britanie, unde a scăzut cu 5,7% comparativ cu 2016, primul declin anual al vânzărilor de autoturisme înregistrat de Marea Britanie în ultimii şase ani.
În ceea ce priveşte piaţa auto din România, aceasta a înregistrat pe ansamblul anului trecut o creştere de 10,7%, până la 105.083 autoturisme, în pofida faptului că în luna decembrie 2017 comparativ cu luna decembrie 2016 înmatriculările au scăzut puternic cu 25,3% până la 6.967 autoturisme. Şi piaţa auto din UE a scăzut în ultima lună a anului trecut cu 4,9% până la 1,088 milioane unităţi.
În rândul constructorilor auto, grupul german Volkswagen şi-a păstrat poziţia de lider în UE cu o cotă de piaţă de 23,7%, în uşoară scădere faţă de o cotă de 23,9% în 2016, urmat de grupul francez PSA cu o cotă de piaţă de 12%, grupul Renault cu o cotă de piaţă de 10,6%, în creştere faţă de 10,2% în 2016, şi Fiat-Chrysler cu o cotă de piaţă de 6,8%.
În ceea ce priveşte marca Dacia, un număr de 463.543 de unităţi au fost înmatriculate anul trecut în UE, în creştere cu 12,1% comparativ cu 2016, iar cota de piaţă a Dacia în UE a urcat la 3,1% în 2017 de la 2,8% în 2016.
Vânzările de autoturisme noi sunt considerate un indicator relevant al situaţiei economiei. În Uniunea Europeană înmatriculările au scăzut dramatic după criza financiară din 2008 dar au crescut constant începând de la finalul anului 2013.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.