Muzicianul britanic a dat o lecţie de punctualitate regală la Bucureşti, dar şi de muzică prea selectă pentru publicul ieşit mai mult să socializeze.
Încadrându-se în sfertul academic, Sting şi cei peste 50 de instrumentişti ai Filarmonicii din Sofia, au deschis concertul cu o piesă din perioada The Police – „Every little thing she does is magic”. „Ce repede începe, nici nu s-a întunecat afară”, comentau fanele. Şi într-adevăr, mulţi spectatori nici nu intraseră în piaţă, poate şi din cauza sistemului de acces- bodyguarzii şi jandarmii au lăsat să intre valuri de câteva sute de oameni, iar controalelor corporale au fost riguroase.
O altă parte masivă din public era cantonată la bere şi cârnaţi (la preţuri de muzică simfonică, aş zice: 7,5 lei un pahar de bere doar pe jumătate plin).Cu toate astea, oamenii nu au fost descurajaţi şi n-am văzut pe nimeni care să-şi părăsească rândul la coadă ca să asculte muzica deşi Sting a început în forţă: „Englishman in New York”, „I’m mad about you”, „Roxanne”. „Bună seara Bucareşti” şi-a salutat artistul cei 15.000 de fani, care i-au răspuns extrem de politicos.
Sonorizare slabă şi public dezinteresat
Cei care au avut bilete la gazon A au ascultat distorsionat şi fragmentat hiturile lui Sting (se întâmplă de fapt la toate concertele mari din faţa Casei Poporului).
Nu s-au împărţit sigur bilete prin sindicat şi oamenii nici nu au fost obligaţi să vină la concert, dar cei mai mulţi dintre ei au şuşotit în continuu. Am schimbat de trei ori locul şi de fiecare dată am dat peste spectatori care îşi povesteau viaţa.
„Nu cred că e criză. Oamenii ar trebui să fie în transă pentru 135 de lei cât au dat pe bilet, dar pare că nici nu le pasă de concert”, se comenta în grupul nostru.
Publicul a intrat greu în atmosfera spectacolului, iar după o oră artistul britanic a luat pauză, încercând în română să spună că va reveni.
Frenezie la ritmurile orientale
Partea a doua a spectacolului a debutat cu „Shape of my heart”. Au urmat „Tomorrow we’ll see”, „King of Pain” şi „Every breath you take”, solo-uri de trompetă, violoncel, vioară, ritmuri de bossa nova, slow sau jazz. La „Bourbon Street” Sting a cântat la theremin, un instrument electronic ce produce sunete fără să fie atins direct.
La final, a salutat din nou publicul, a prezentat formaţia şi pe dirijoarea orchestrei şi a ieşit din scenă.
Fără să se lase aşteptat (avea 50 de instrumentişti pe scenă) Sting a dat drumul la bis cu prima melodie, „Desert rose”, iar ritmurile orientale au mai dezmorţit publicul. „Poate Sting cântă în deschidere la Salam”, glumeau nişte puşti în spatele meu.
Următoarele piese de bis „She’s to good for me”, „Fragile” şi „Message in a bottle” au fost primite, în sfârşit, cu ceva mai mult entuziasm.
La cei 60 de ani ai săi, fostul membru al trupei The Police şi-a făcut treaba impecabil, dar noi, românii, am mai bifat un eveniment monden.