„Miss fata de la ţară”, un program de televiziune conceput şi produs în totalitate în România, a fost achiziţionat de posturi TV din 11 ţări. Media Factory, producătorii emisunii, au devenit parteneri cu unul dintre cei mai mari distribuitori de formate din lume – Small World IFT.
În timp ce posturile de televiziune româneşti se întrec în a cumpăra formate de emisiuni de divertisment concepute în străinătate, un producător autohton a reuşit o performanţă în sens invers. A dezvoltat de la zero un show TV autohton care nu numai că a avut succes pe plan local dar a reuşit să îl vândă şi unor televiziuni din alte ţări. „Miss fata de la ţară”, o emisiune care urmăreşte evoluţia unor frumuseţi descoperite în mediul rural de către vedete consacrate, a fost achiziţionată de grupul Viasat Broadcasting pentru a fi difuzat la posturi tv din 11 ţări: Suedia, Danemarca, Norvegia, Estonia, Letonia, Lituania, Bulgaria, Ungaria, Slovenia, Republica Cehă şi Ghana, pe lângă versiunile locale produse în Ucraina şi în Rusia.
Viasat Broadcasting face parte din grupul internaţional Modern Times Group MTG AB şi este principalul operator de televiziune din Scandinavia şi ţările baltice. În portofoliul său sunt televiziuni precum TV3, TV6, TV8, TV1000, Nova TV, Viasat 3 şi Viasat 4, canale distribuite în 30 de ţări.
Versiunea românească, la al treilea sezon
Mai mult decât atât, formatul a fost achiziţionat şi este distribuit la nivel internaţional de Tim Crescenti, unul dintre cei mai influenţi distribuitori de formate de televiziune din SUA şi preşedintele companiei Small World IFT. Astfel, „Miss Country Girl” a fost lansat în ianuarie la unul dintre cele mai importante târguri din lume – NATPE, din Miami. Crescenti a dezvăluit că show-ul a fost deja achiziţionat pentru a fi produs şi în Franţa. De precizat că Tim Crescenti a fost vicepreşedinte al operaţiunilor internaţionale de producţie ale Fox World şi vicepreşedinte al diviziei de formate internaţionale a Sony Pictures Television International.
Versiunea autohtonă a emisiunii a fost prezentată de Andreea Raicu şi difuzată de Prima TV. S-a lansat în septembrie 2010 şi este produsă integral de compania care a dezvoltat şi formatul, Media Factory. În prezent se difuzează cel de-al treilea sezon. Spin-off-ul „Mi-s băiatul de la ţară” se bucură de acelaşi succes la export ca şi „Miss fata de la ţară”.
„Miss fata de la ţară” are mari şanse să fie achiziţionat zilele acestea şi produs de o mare companie de producţie din America”, a declarat pentru România liberă Marius Toader, director de creaţie Media Factory.
Proiectul Dracula, pentru străini
„Suntem bucuroşi de reuşita noastră, iar acum ne aflăm la târgul de toamnă de la Cannes unde sperăm să încheiem şi alte deal-uri. Deja avem programate mai multe întâlniri cu diverse companii. Sperăm să avem succes şi cu proiectul Dracula”, a mai spus Marius Toader, prezent la târgul de televiziune de la Cannes.
Formatul tv inspirat din mitul Dracula, iniţial lansat de companie sub numele „Dracula Tour Challenge”, a fost selecţionat anul trecut în finala MIPFormats Talent Pitch, o secţiune „premium” dedicată formatelor de televiziune.
Tot Marius Toader precizează că formatul creat de Media Factory a fost dezvoltat apoi de compania americană Small World IFT, care şi-a trecut deja numele de la înscriere ca distribuitor al formatului. „Small World IFT este distribuitorul formatelor noastre şi compania cu care am dezvoltat şi dezvoltăm proiecte de la zero (Dracula este primul dintre ele)”, ne-a mai explicat directorul de creaţie Media Factory.
Numele show-ului a fost transformat în „Bite This! The Real Vampire Adventures”, iar trailerul poate fi deja vizionat pe site-ul Small World IFT. În esenţă, este vorba despre „un reality show, o aventură în inima Transilvaniei – originea mitică a lui Dracula”, se explică pe site. „Este un format destinat străinilor pasionaţi de mitul Dracula. Sunt invitaţi în Transilvania unde pot descoperi adevărata poveste a lui Vlad Ţepeş, dar şi detalii despre superstiţiile locale. Exploatăm astfel un lucru unic pe care-l deţine România şi ar fi fost păcat să nu profităm de pasiunea lor pentru vampiri. Uitaţi-vă numai câte filme şi seriale se difuzează pe această temă”, a mai spus Marius Toader.
Media Factory a mai reuşit să exporte prin târgurile internaţionale de achiziţii tv, unde i-au fost alese şi alte formate. În 2010, „Rush Hour Challenge” (cunoscut la noi ca Trafic bară la bară) a fost selecţionat într-o secţiune specială.
Zece ani de performanţă
„Am plecat la drum, eu şi Monica Senchiu, director general, din 2001, imediat după Pro TV. Din 2002 am realizat multe emisiuni”, ne-a mai declarat Marius Toader. Printre formatele produse de Media Factory se mai numără „România mea” (Prima TV, 2003), Reporter incognito (Prima TV, 2003), Cool Hunting (Antena 1, 2004), „Animat Planet” (Antena 1, 2005), „Părerea mea” (Realitatea, 2006), „Proba de celebritate” (Prima TV, 2006), „Descoperă Europa ta!” (TVR 1, 2007), „Aruncaţi din tren” (Antena 1, 2009) şi altele.