Cluburile de fotbal de la noi au intrat intr-o noua „era” a comunicarii cu fanii. Nu mai e vorba de site-urile oficiale de internet ale cluburilor, care au batut veritabile recorduri de accesare in momentul lansarii, nu mai e vorba de conferinte de presa sau intalniri amicale, ci de intrarea pe piata a posturilor de televiziune oficiale ale cluburilor! Asemenea marilor cluburi occidentale, precum Chelsea, Real Madrid sau Manchester United, si in Romania se va dezvolta o piata neexplorata pana acum.
Primul club cu un astfel de post de televiziune este FC Dinamo cu al sau Dinamo TV. Interviuri cu jucatorii „cainilor”, informatii cu privire la activitatea specifica echipei, analize si comentarii ale reprezentantilor oficiali ai clubului, reportaje si transmiterea inregistrarilor unor meciuri de legenda ale echipei Ð iata ce isi propune Dinamo TV sa ofere fanilor. De asemenea, venind in intampinarea posturilor de televiziune interesate, Dinamo TV poate asigura si materiale destinate buletinelor de stiri ale altor posturi din zone in care acestea nu au acces, cum ar fi cantonamentul de la Saftica, zona „oficiala” a clubului sau diferite reuniuni in cerc inchis. Pana una-alta, Dinamo TV emite pe licenta unui alt post de televiziune pana cand o va avea pe cea care-i apartine.
Fluxul de stiri „Info Dinamo” face parte din prima parte a proiectului Dinamo TV, care prevede trei etape distincte: lansarea programelor ca produs destinat pietei de televiziune (petrecuta in decembrie 2005); extinderea grilei de programe (in perioada martie-decembrie 2006) si lansarea propriu-zisa a intregului „pachet” Dinamo TV (de la inceputul lui 2007). Printre cei care „dau viata” acestui post de televiziune se numara si administratorul delegat Cornel Dinu, care va modera un talk-show.
In „razboi” cu CNA
Din pacate pentru Dinamo TV, nici nu a aparut bine si a si provocat un „razboi” in toata regula cu Consiliul National al Audiovizualului (CNA). „Dinamo TV induce publicul in eroare intrucat nu exista nici un radiodifuzor si nici o televiziune cu denumirea aceasta”, spune CNA si interzice televiziunilor sa mai preia imaginile oferite de Dinamo TV! „Am avut o intalnire cu sefii lui Dinamo in care le-am transmis ca pot continua proiectul doar daca obtin licenta”, a declarat presedintele CNA, Ralu Filip, care explica modul de lucru al postului: ofera televiziunilor nationale materiale in exclusivitate, singura conditie impusa fiind amplasarea siglei postului pe ecran pentru promovarea acestuia.
Numai ca, pana la obtinerea licentei, dinamovistii au gasit o solutie de compromis: au continuat sa puna la dispozitia televizunilor materiale, dar in care era vizibil doar inscrisul „Dinamo”, fara particula „TV”. „Dinamo TV era o simpla sigla, un brand, nu are nevoie de licenta de la CNA. Reactia domnului Filip este anormala”, spune Nicolae Badea, presedintele Consiliului de Administratie al FC Dinamo.