Pe unele bulevarde ale Capitalei (cele care au scuaruri intre benzile de circulatie) se poate admira o reclama superba, una dintre cele mai frumoase si ingenioase care au putut fi vazute pana acum in Bucuresti.
Personajul feminin din cadrul panoului publicitar are o rochie lunga, inflorata. Ideea iesita din comun a creatorilor reclamei a fost sa ridice o piramida de pamant, in jurul stalpului de sustinere, astfel incat florile virtuale de pe rochia personajului sa continue cu florile reale, in aceleasi culori, plantate pe cele doua gradini inclinate, improvizate sub panoul publicitar. Cei care ruleaza cu masinile, pe ambele sensuri de circulatie ale bulevardului, vad rochia inflorata a personajului continuand din cadrul imaginii abstracte, pana jos, pe pamantul real al scuarului: se realizeaza in acest mod visul oricarui creator adevarat de a face ca ideile lui abstracte sa continue din planul virtual al creatiei in planul real al lumii. Dincolo de sugestia cozii de paun pe care personajul feminin o desfasoara din spatiul aerian al reclamei pana pe pamant, sensul imaginii poate fi receptat si invers: piramida de pamant real ridica in planul imaginii publicitare varful deja virtualizat, in plan iconic, al personajului feminin, proiectat pe cer. Se vizualizeaza astfel unul dintre cele mai frumoase jocuri de actualizare intre planul virtual si real, care transmit subliminal ideea straveche a tuturor operelor de arta ca ideile predetermina lumea concreta, ca intre imaginar si real e un continuum spiritual, fara granite euclidiene.
Sigur ca scopul acestei reclame este sa atraga atentia asupra unui produs comercial, cu desfacere imediata. Dar procentul de creativitate investit in aceasta reclama trece dincolo de paradigma ei stricta: exact in acelasi mod, foarte multe personaje politice, din aceasta clipa romaneasca de tranzitie, ar trebui sa coboare din planul virtual al imaginii televizate, din numeroasele talk-show-uri la care isi rezuma activitatea publica in lumea reala in care au fost votate si unde trebuie sa realizeze promisiunile pentru care ajung persoane publice. Ca lider politic, nu poti trai la nesfarsit cu capul in nori, trebuie sa cobori cu picioarele pe pamant! Cum face personajul feminin cu rochia inflorata, jumatate cer, jumatate pamant, din superba reclama bucuresteana.