Realitatea TV va transmite duminica, in cadrul emisiunii „Zece pentru Romania”, realizata de Mihai Tatulici, dezbaterea despre brand-uri de succes. Cercetarea, realizata de patru importante institutii de sondare a opiniei publice, a fost facuta de baza interviurilor. Au fost chestionate 306 de persoane cu functii-cheie in mai multe firme alese aleatoriu dintr-un total de 15.055 de firme.
Calitatea produsului (a serviciului), pretul, publicitatea sunt cele trei calitati esentiale care asigura succesul unei marci, considera majoritatea celor chestionati pentru programul „Zece pentru Romania” al televiziunii Realitatea TV.
Sondajul a fost unul aleatoriu, pe regiuni si pe numar de angajati, baza de esantionare reprezentand-o 15.055 de firme. Au fost realizate 306 interviuri, criteriul de selectie al persoanelor intervievate fiind functia detinuta in cadrul companiei. Astfel, s-a pornit de la directorul general, trecandu-se regresiv la directorul general adjunct, la cel executiv si asa mai departe, pana la directorul economic adjunct, in caz de indisponibilitate a persoanei.
Cercetarea pe baza de chestionare s-a realizat in perioada 28 iulie-9 august. In luna decembrie a acestui an, Realitatea TV va desemna, pe baza cercetarilor facute numai in cadrul breslelor, castigatorii fiecarei categorii. Desfasurarea proiectului poate fi urmarita la Realitatea TV, in fiecare duminica, intre 16.30 si 18.00, in emisiunea „Zece pentru Romania” realizata de Mihai Tatulici. Anul acesta se defasoara a doua etapa a proiectului „Zece pentru Romania”, la prima, desfasurata in 2005, fiind luate in calcul atat observatiile specialistilor, cat si cele ale publicului. Ca si la etapa precedenta, si in acest an cercetarea este realizata de patru institute de sondare a opiniei publice: INSOMAR, IMAS, TNS Ð CSOP, CURS.
Pana acum, s-au realizat cercetari pentru istorici printre istorici si pentru arhitecti printre arhitecti.
Coruptia – problema majora a Romaniei
Dezbaterea care va fi transmisa duminica, pe 15 octombrie, de Realitatea TV, aduce in discutie mediul afacerilor si puterea brand-ului. Aproape trei sferturi din cei chestionati sunt de parere ca forta brand-ului o da calitatea produsului sau a serviciului, in timp ce doar 1% din repondenti este de parere ca succesul unei marci poate sta pe seama vechimii acesteia. „Altex”, „Arctic” si „Cristim” sunt primele trei marci numite de subiecti cand au fost intrebati cu privire la cele mai de succes companii romanesti la ora actuala pe baza succesului din ultimul an. Pentru aproape jumatate dintre cei chestionati (41%), coruptia este problema majora a Romaniei, care trebuie rezolvata urgent. Urmeaza legislatia (30%), infrastructura (29%), birocratia, administratia publica (20%), nivelul de trai (19%).
La editia din 2005, la categoria „Oameni de afaceri”, pe primele trei locuri s-au clasat Ion Tiriac, Gigi Becali si Ilie Nastase.