În acest weekend, la cinema Patria se va desfăşura a doua ediţie a unicului târg românesc de film, intitulat „Golden Carpathian”. O serie de producători din lumea largă vor fi prezenţi la Bucureşti pentru a face „shopping” cinematografic.
În cadrul acestui eveniment are loc un concurs în care 17 proiecte cinematografice din 20 de ţări vor fi prezentate caselor de producţie participante.
Proiectul cu cele mai mari şanse de succes, desemnat în urma evaluării unui juriu format din reprezentanţi de marcă ai cinematografiei, va primi un premiu de 10.000 euro. Pe parcursul celor patru zile ale evenimentului vor fi proiectate pentru publicul larg opt filme din Palestina, Croaţia, Tunisia, Ucraina şi Statele Unite ale Americii.
Juriul celei de-a doua ediţii a Târgului de Film „Golden Carpathian” este format din reprezentanţi ai cinematografiei din Ungaria, regizorul Adam Cselleng – preşedintele juriului, din Albania – producătorul Altin Prifti şi din Azerbaidjan – producătorul Ayoube Daneshvar. Participanţii vor avea prilejul să încheie parteneriate cinematografice şi schimburi comerciale.
Organizatorii îşi propun ca, şi în acest an, unicul târg românesc de film să fie o oportunitate pentru regizorii, producătorii, distribuitorii şi alţi reprezentanţi ai industriei filmului să se întâlnească într-o atmosferă profesionistă, să-şi prezinte filmele, să vândă sau să achiziţioneze drepturi de difuzare sau producţii ori să-şi găsească coproducători pentru viitoare producţii.
Alături de participanţii la competiţia de proiecte cinematografice, al cărei câştigător va primi un premiu de 10.000 de euro, vor fi prezenţi expozanţi şi cumpărători din lumea filmului, dar cât şi reprezentanţi ai presei internaţionale, remarcabilă fiind prezenţa jurnaliştilor de la faimoasa revistă Variety.
„Golden Carpathian” este primul târg românesc dedicat industriei cinematografice organizat în România.
Proiecţii
Iată ce filme puteţi vedea în afara competiţiei:
The Invisible Policeman (Palestina, 2011)
Un locotenent de poliţie palestinian are o viaţă paradoxală: este fie o figură a autorităţii, care oferă mult doritul sentiment de securitate, fie tatăl a nouă copii, dar nu ambele simultan. Un caz în care un bărbat se luptă să trăiască o viaţă normală de familie în timp ce face faţă presiunilor zilnice.
Reality (Croaţia, 2011)
O comedie despre oameni pierduţi pentru societate, care încă încearcă să se controleze reciproc în loc să aibă grijă de ei înşişi. Destinul uneşte doi oameni fără adăpost într-o cantină a săracilor. Un actor ratat şi un poet debusolat încep să-şi povestească reciproc evenimente-cheie din vieţile lor. După o răsturnare de situaţie, ne dăm seama că cei doi bărbaţi sunt celebri şi vor participa la un experiment cinematografic pe Lună.
Tension (Croaţia, 2011)
Noi reglementări administrative transformă o mică aşezare de pe o insulă în oraş, iar locuitorii acceptă cu dificultate noile reguli ale oraşului. Lucrurile se complică o dată cu sosirea unui designer de modă italian şi a modelului său favorit. Punctul culminant de neînţelegere totală între principalii protagonişti conduce povestea către un potop de proporţii biblice, în urma căruia designerul, modelul, trei oi, două capre şi zece găini sunt singurii supravieţuitori de pe Pământ.
Ophelia’s Flip (SUA, 2012)
Un jurnal video-autoportret al unei fete pe nume Ophelia. O fată obişnuită care trăieşte într-o lume modernă; trăind, iubind, punându-şi întrebări. Propria minte este laboratorul ei.
Ink Ribbon Fingerprints (Moldova, 2012)
Acesta este un film de animaţie care spune întreaga poveste a maşinii de scris. Inventarea sa, circumstanţele primei sale apariţii, relaţia oamenilor cu aceasta, schimbările pe care le-a făcut în societate şi tot drumul ei printre invenţii tehnologice curioase, de la primul Remington mecanic până la ultima generaţie de iPad.