Sâmbătă, Cătălin Ştefănescu ne lansează invitaţia într-o nouă călătorie feroviară: pe o linie de cale ferată veche, construită în 1884 de armata română – Bucureşti–Titu–Târgovişte–Pucioasa. Cel de-al patrulea episod al seriei “Gări de poveste“ se difuzează pe 14 noiembrie, de la ora 17.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.
În timpul Primului Război Mondial, în Gara Titu au fost amenajate un spital şi o cantină de campanie. Titu era pe atunci, la fel ca şi azi, principal nod de cale ferată. Răniţii de pe front erau aduşi cu trenul, de la Piteşti şi Pietroşiţa la Titu şi, de aici, erau trimişi spre Bucureşti. Spitalul de campanie din gara Titu avea o importanţă strategică şi era administrat de Crucea Roşie Română.
De la Titu, călătoria echipei TVR continuă spre altă gară importantă – cea de la Târgovişte. Prima clădire a gării din Târgovişte a funcţionat până în anul 1907, când a fost inaugurată actuala clădire a gării de călători. Studiile şi proiectele liniei şi clădirilor, precum şi conducerea tehnică au fost asigurate de Serviciul lucrări noi din Direcţia Generală CFR. În perioada comunistă, Târgovişte, ca şi multe alte oraşe cu trecut glorios, a fost victima industrializării şi a devenit un morman de fier vechi. În celălalt colţ al oraşului se află Cetatea de scaun a Ţării Româneşti. Viaţa oraşului se scurge între aceste două simboluri ale măririi şi decăderii unui popor.
Ultima oprire a lui Cătălin Ştefănescu din acest episod este în Gara Pucioasa. Încă din 1790, Pucioasa figura pe o hartă austriacă, iar în 1835, pe una rusească. După anul 1828, când izvoarele sulfuroase au fost descoperite de un medic militar rus ajuns aici în timpul ocupaţiei ţariste a Ţării Româneşti, Pucioasa s-a dezvoltat ca staţiune balneo-climaterică. Procesul de amenajare a băilor a continuat în 1873 cu participarea la Expoziţia de la Viena, prilej cu care apele au fost analizate de specialişti austrieci. La sfârşitul secolului al XIX-lea, Pucioasa era deja o staţiune balneară renumită.