Brandul de turism al României va fi promovat pe borcanele cu magiun de prune Topoloveni, MDRT încheind un protocol de colaborare cu societatea Sonimpex Serv Com SRL, singurul producător al magiunului, a declarat marţi Gabriela Berechet, director general al Companiei de Investiţii pentru Turism, citată de NewsIn.
Comisia Europeană a acordat pe 8 aprilie magiunului de prune Topoloveni prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată pentru un produs tradiţional românesc.
Directorul general al Sonimpex Serv Com SRL, Bibiana Stanciulov, a declarat marţi în cadrul unei conferinţe de presă că, în prezent, există 1000 de produse agricole şi alimentare protejate de sistemul european de calitate al denumirilor de origine protejată (DOP) şi indicaţiilor geografice protejate (IGP). Potrivit acesteia, reţeta magiunului de Topoloveni are 100 de ani. Totodată, în România există aproximativ 2500 de produse tradiţionale omologate la nivelul Ministerului Agriculturii.
„România are tradiţii locale, agricole şi alimentare, cu un potenţial excepţional. Recunoaşterea europeană pentru magiunul de Topoloveni este un prim pas, un drum deschis pentru promovarea şi protejarea produselor de calitate româneşti, în Europa şi în afara ei. Îi felicit pe producători pentru acest succes şi sper că şi alţii le vor urma exemplul”, a declarat în urmă cu o lună comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Dacian Cioloş, după semnarea deciziei de înregistrare a produsului românesc în registrul denumirilor de origine şi indicaţiilor geografice protejate.