Agenţiile imobiliare percep diferit comisionul, în funcţie de chiriaşi şi tipul activităţii desfăşurate în clădirea scoasă pe piaţă. De asemenea, proprietarii de spaţii de birouri sunt mai flexibili privind amenajarea pe banii lor, spre deosebire de ceilalţi.
Pe segmentele de piaţă unde a bătut vântul mai mult timp, flexibilitatea proprietarilor este mai mare, la fel şi comisionul cerut de agenţiile imobiliare.
Este cazul activităţii de închiriere a spaţiilor de birouri, unde comisionul cerut de agenţiile imobiliare mari este cât chiria lunară sau chiar echivalentul a două chirii lunare pe tranzacţie, în funcţie de durata contractului negociat (cu cât este mai mare, cu atât comisionul este şi el mai mare). Şi, în primele şase luni ale acestui an, a crescut şi efortul privind pregătirea spaţiului pentru închiriere. Astfel, „contribuţia proprietarului pentru amenajarea spaţiului a crescut la 30-50 euro/mp”, se arată în ultimul raport al companiei Jones Lang Lassale.
Pentru un spaţiu comercial, fie că e în mall, fie că e stradal, comisionul agenţiei imobiliare este stabilit în funcţie de nivelul chiriei anuale -între 12 şi 15% din aceasta, la fel ca şi pentru un depozit sau spaţiu de producţie.
În continuare, garanţia cerută de proprietari se ridică la echivalentul a trei chirii lunare, indiferent de tipul spaţiului de închiriat, iar chiria lunară este exprimată în euro şi este plătită în lei, la cursul BNR de la data emiterii facturii.
În ceea ce priveşte nivelul chiriei lunare, aceasta s-a stabilizat în Bucureşti la o medie de 19 euro/mp, pentru spaţiile de birouri de clasă A, considerate de lux, la 65- 70 euro/mp pentru un spaţiu comercial aflat într-un mall şi la 3,5-4,15 euro/mp, pentru spaţiile industriale, potrivit aceluiaşi studiu.