Sun Plaza se va deschide pe 25 februarie in sudul Bucurestiului, iar vizitatorii vor avea acces direct de la metrou catre noul complex de magazine.
Pe lista de shopping a bucurestenilor se mai adauga un mall, care se va deschide peste aproape o saptamana, pe 25 februarie. Amplasat in sudul Capitalei, Sun Plaza va fi si cel mai mare dintre cele 13 centre comerciale din Bucuresti. Cu o suprafata construita de 210.000 mp, din care 81.000 mp inchiriabili, noul mall isi propune sa vina cu un mix bun de magazine, restaurante, cafenele, dar si cu o zona generoasa pentru distractii.
Baumax, primul magazin in Bucuresti
Proiectul Sun Plaza va avea trei zone distincte: cumparaturi de baza ñ hipermarket, magazine de bricolaj, mobilier si electrocasnice, zona de lifestyle, cu prezente de top din domeniul fashion ñ amplasate pe suprafete medii si mari, alaturi de magazine ale marcilor internationale, precum si o zona de divertisment si petrecere a timpului liber. Astfel, oferta comerciala include hipermarketul Cora, magazinul de bricolaj Baumax, care apare pentru prima data in Bucuresti si magazinele Mobexpert si Flanco. Suprafetele cele mai mari din domeniul lifestyle sunt ocupate de branduri precum Zara, C&A, Marks and Spencer, Debenhams, New Yorker, Diverta sau Deichmann. In noul centru comercial, bucurestenii vor mai gasi restaurante cu bucatarie traditionala romaneasca, internationala, dar si branduri de fast-food. Capacitatea totala in zona de mancare si bauturi este de 1.200 locuri.
Cinema si cazino
La capitolul divertisment, Sun Plaza vine cu 15 sali de cinema, cu 3.000 de locuri, un club de bowling si biliard, care se intinde pe 2.000 mp si un cazino. La acestea se adauga zona de cafenele, printre care Starbucks si o noua prezenta pe piata romaneasca, marca franceza Brioche DorÈe.
In cadrul proiectului se mai gasesc o sala de sport si o gradinita publica. Brandurile joaca un rol important in succesul unui shopping center, insa si mai important este modul in care acestea sunt combinate. Multi retaileri au inteles importanta mixului si au decis sa se reloce din alte centre comerciale in Sun Plazaì, declara Michael Richard, director general EMCT, dezvoltatorul proiectului.
In total, Sun Plaza dispune de 150 spatii destinate inchirierii, iar gradul de ocupare este de peste 95% in prezent. Mallul are patru nivele, din care doua sunt ocupate de retail si doua reprezinta parcarea subterana, cu 2.000 locuri.
Tinta ambitioasa: 300 milioane euro pe an
Sun Plaza este dezvoltat de fondul de investitii al Erste, Sparkassen Immobilien si de compania franco-romana EMCT. Inceput din 2006, proiectul a suferit mai multe intarzieri. ÑLa stabilirea datei si a perioadei de inaugurare a contribuit si decizia de a adauga proiectului si o cladire de birouri. Boomul pietei imobiliare nu a ajutat prea multì, explica Michael Richard, director general EMCT. In functie de marime si de domeniul in care activeaza, retailerii au o rata fixa a chiriei si, aditional, un anumit procentaj din vanzari. Directorul general EMCT spune: ÑPentru ca acest proiect sa fie unul profitabil pentru toti cei implicati, vanzarile trebuie sa depaseasca 300 milioane euro pe anì.
Pasaj special pana la centrul comercial
Mallul Sun Plaza este amplasat in sudul Capitalei, in cartierul Berceni, la intersectia Caii Vacaresti cu soseaua Oltenitei. Cumparatorii au acces usor la mall cu metroul, statia Piata Sudului. Legatura cu centrul comercial se face printr-un pasaj subteran, situat la iesirea de la metrou. In plus, mai sunt 20 de linii de transport in comun suprateran.
Bucurestiul se aglomereaza de complexuri de magazine
AFI Palace Cotroceni si Sun Plaza vor ramane cele mai mari centre comerciale in urmatorii ani. Ele vor fi urmate insa de proiecte mult mai mari, a caror investitie va depasi un miliard de euro. Printre cele mai importante proiecte din Capitala, care ar trebui finalizate in urmatorii trei ani, se numara Colosseum Shopping Center, Dambovita Center, Park Lake Plaza si Esplanada.
In cazul proiectului Sema Parc, care este unul dintre cele mai mari din Bucuresti si din tara, se remarca orientarea mai mult spre business, prin spatii mari de birouri, dar si spre zona rezidentiala. Mallul programat initial se va transforma intr-un orasel de cumparaturi.
Un alt proiect anuntat recent este Pallady Shopping Center din estul Capitalei, in valoare de peste 80 milioane euro, cu finalizare in 2012. Astfel, in cativa ani, se va ajunge la un centru comercial la 100.000 locuitori.