» Printre acestea se numara societatile care administreaza aeroporturi si porturi fluviale.
» Ministerul Transporturilor detine pachete de actiuni reprezentand cate 80% din capital.
Ministerul Transporturilor a inceput procedurile pentru listarea pe piata de capital a opt companii, printre care societatile care administreaza aeroporturile Otopeni, Baneasa, Mihail Kogalniceanu, selectand deja casa de avocatura Bostina si Asociatii pentru consultanta juridica. "Vor fi listate aeroporturile din Otopeni si Baneasa, Aeroportul Mihail Kogalniceanu, Aeroportul Timisoara, Administratia Canalelor Navigabile, Administratia Porturilor Dunarii Maritime si Administratia Porturilor Dunarii Fluviabile", au anuntat marti reprezentantii Ministerului Transporturilor.
Companiile se regasesc pe lista initiala de firme de la care Fondul Proprietatea primea diferite pachete de actiuni, in cazul celor opt societati fiind vorba de participatii reprezentand 20% din capitalul social.
Ministerul Transporturilor detine la toate companiile pachete de actiuni reprezentand cate 80% din capitalul social.
Cel mai mare capital social il are Compania Nationala Aeroportul International Henri Coanda, de 143,2 milioane de lei (aproape 46 milioane de euro), urmata de Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF – 37,5 milioane de lei (12 milioane de euro) si Metrorex – 20,17 milioane de lei (6,5 milioane de euro).
Un capital social ridicat mai detine Administratia Canalelor Navigabile – 10,15 milioane de lei, celelalte companii avand un capital mai redus: Aeroportul Baneasa – 559.700 lei, Aeroportul Mihail Kogalniceanu – 1,15 milioane de lei, Aeroportul Traian Vuia – 1,6 milioane de lei, Administratia Porturilor Dunarii Maritime – 1,06 milioane de lei si Administratia Porturilor Dunarii Fluviabile – 1,37 milioane de lei.
Saptamana trecuta, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, declara ca intentioneaza sa listeze la Bursa de Valori si Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa, CFR Marfa. "Intentionez scoaterea la bursa a unei societati numai cand aceasta este cu adevarat pregatita pentru ca altfel exista riscul unei deprecieri subiective dupa listare", declara atunci Orban.