Riscul de a muri într-un accident rutier este de 62 de ori mai ridicat decât în cazul deplasării cu avionul.
Un studiu al companiei Ascend arată că în 1945, numărul victimelor era de 27 de morţi la un milion de pasageri pe cursele aviatice, în prezent acest indicator ajungând la mai puţin de un deces la un milion de pasageri. De asemenea, statistica demonstrează că numărul accidentelor aviatice a scăzut cu 36% în ultimii 10 ani. Cei mai mari 25 de transportatori aerieni la nivel mondial, care transportă peste 50% din totalul pasagerilor de pe glob, au înregistrat o medie de 1 deces la 13,2 milioane de persoane transportate. Din punct de vedere al destinaţiilor de zbor, cele mai sigure sunt Europa şi America de Nord, cu un deces la 3,3 milioane de pasageri, în timp ce în Africa acesta este de 6,3 la fiecare milion de pasageri.
De asemenea, studiul arată că 40% din incidentele aviatice au loc în timpul aterizării, 17% în timpul decolării şi 12% în timpul zborului propriu-zis.
Şoseaua, cea mai periculoasă rută
Accidentele rutiere au rămas, astfel, principalele cauze ale deceselor, generând însemnate pagube materiale, cât şi daune morale. Problema daunelor morale a scăpat, până nu demult, atenţiei companiilor de asigurări, deoarece nu a avut o amploare deosebită în piaţă. Totuşi, limitele de despăgubire sunt în continuă creştere, acestea urmând a ajunge până la 5 milioane de euro per eveniment, în 2012. Aceasta are loc în contextul în care daunele materiale plătite de asigurători se află în continuă creştere.
În acest context, a VI-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Asigurărilor Auto, ce va avea loc pe 9 martie anul curent, la Palatul Parlamentului, va fi cadrul în care liderii pieţei de asigurări din România, reprezentanţii autorităţilor de supraveghere, precum şi cei ai industriilor de leasing, creditare şi furnizori de soluţii informatice pentru acest domeniu vor putea analiza situaţia actuală a asigurărilor auto şi vor putea oferi soluţiile necesare menţinerii unui echilibru în piaţa de profil.