» Autoritatea pentru Privatizare isi vinde pachetul de actiuni firmei care reprezinta un mix bun intre pret si investitii.
» La finele lunii iunie, firmele depun ofertele imbunatatite pe masa autoritatii.
» Atanasiu se asteapta ca fabrica din Craiova sa devina centru de mentenanta pentru avioanele NATO.
Pana la sfarsitul lunii iunie, firmele interesate de preluarea producatorului de aeronave Avioane Craiova vor depune ofertele imbunatatite pe masa Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). Departajarea intre cele trei firme inscrise in competitie se va face in functie de pret si de programul investitional.
"In prezent se deruleaza procedura de precalificare, care cred ca se va incheia intr-o saptamana, maximum doua. Dupa aceea urmeaza faza a doua si ultima, de oferte imbunatatite", a spus Teodor Atanasiu, presedintele AVAS. El a apreciat ca, de obicei, pentru faza ofertelor imbunatatite se califica toti cei care au depus oferte angajante, urmand ca negocierile ulterioare sa dea un castigator. In cazul societatii Avioane Craiova au depus astfel de oferte companiile Allenia din Italia, Aero Vodochody din Cehia si INAV din Romania. "Dupa deschiderea ofertelor, se analizeaza daca acestea corespund cu solicitarile din caietul de sarcini. In conditiile in care sunt compatibile cu solicitarile noastre, vom intra in negocieri pentru a obtine oferta finala imbunatatita", a mai afirmat Atanasiu.
Seful autoritatii pentru privatizare sustine ca AVAS doreste ca la Craiova sa continue constructia de avioane. "Ne asteptam ca la Craiova sa continue constructia de avioane si chiar sa devina un centru regional de mentenanta pentru toate tipurile de avioane care zboara sub egida unor forte armate din regiunea sud-estica a Europei. Au dotarea tehnica si calificarea necesara si au si pozitia geografica corespunzatoare pentru a fi transformati intr-un astfel de centru", a completat Atanasiu. Conform unui model consacrat la AVAS, departajarea intre candidati se va face atat in functie de pret, cat si in baza programului de investitii promise de candidati. "Facem o privatizare care tine cont de doua aspecte: de pretul pe care il obtinem pe pachetul de actiuni si de oferta investitionala. Sunt prezentate in caietul de sarcini, cu punctajul respectiv, atat partea investitionala, cat si cea de pret pe pachetul de actiuni."
Pierderi
» Investitorii urca pretul
AVAS este la a treia tentativa de a-si vinde pachetul majoritar de actiuni la fabrica de avioane din Craiova, dupa esecurile din 2007 si 2006. Statul detine un pachet de 80,89% din capital, restul actiunilor fiind in mainile diversilor investitori. Actiunile companiei sunt listate pe piata Rasdaq. Ultima cotatie, de 15,60 lei/actiune, este de 6,24 ori mai mare decat valoarea nominala a unui titlu. Desi capitalul social al companiei este de numai 2,288 milioane lei (628.190 euro), piata corecteaza oarecum valoarea companiei, pe care o evalueaza la 13,457 milioane lei (3,69 milioane euro). La finele anului 2007 Avioane Craiova avea pierderi de 7,6 milioane lei si datorii restante in suma de 23,9 milioane lei.