3.1 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăRelu Fenechiu: In România se fură prea mult. Fără hoţi, CFR Marfă...

Relu Fenechiu: In România se fură prea mult. Fără hoţi, CFR Marfă poate ajunge profitabilă

Relu Fenechiu a spus, duminică într-o conferinţă de presă susţinută la Iaşi, că „se fură mult prea mult în România” şi că sunt permise „mult mult prea multe abuzuri şi scurgeri de bani”.

„Camioanele de mare tonaj merg suraîncărcate pe străzi şi acest lucru nu se poate face decât dând şpagă unde trebuie, în vămi se cântăresc maşinile după ureche, iar CFR Marfă este o gaură neagră în care se fac contracte parcă dedicate împotriva intereselor companiei şi statului”, a spus Fenechiu.

El a precizat că va căuta soluţii de eficientizare a companiilor din subordine care merg în pierdere.

„La CFR Infrastructură s-a reuşit diminuarea pierderilor cu aproape 200 milioane de euro şi astăzi este deja pe profit, însă organizarea companiei trebuie regândită, pentru că se găseşte în situaţia că are datorii, dar are de încasat foarte mulţi bani de la CFR Marfă şi de la CFR Călători. Aceste din urmă două companii, având mari pierderi, niciodată nu vor putea achita datoriile către CFR Infrastructură şi vreau să terminăm cu aceste lanţuri care produc pierderi în economia naţională”, a afirmat ministrul Transporturilor.

El a susţinut că CFR Marfă poate deveni o companie profitabilă prin „oprirea hoţiilor” şi printr-un management performant.

„Societăţile care pot să fie profitabile trebuie lăsate să fie profitabile, iar cele care nu pot deveni profitabile le lichidăm, le închidem sau le privatizăm, asta însă doar după ce ne convingem că nu se poate face nimic din ele. Eu sunt convins că prin management performant şi oprirea hoţiilor, CFR Marfă poate deveni profitabilă”, a afirmat Fenechiu.

El a precizat că în anul 2007 CFR Marfă s-a asociat cu o societate, intrând în afacere cu şase mii de vagoane, dar că, în loc să obţină profit, a înregistrat pierderi.

„În 2007, CFR Marfă a făcut o asociere cu o companie şi a intrat în această asociere cu un capital de 6.000 de vagoane. M-am trezit acum cu o cerere de la acea companie să schimbăm o mie din cele şase mii de vagoane, că nu mai sunt bune. Am pus o întrebare simplă: ce profit a avut CFR Marfă în urma asocierii? Am aflat că a avut pierderi în fiecare an. Sunt foarte curios ce răspuns o să-mi dea actuala conducere a CFR Marfă la această chestiune”, a adăugat ministrul Transporturilor.

 

Doru Cireasa
Doru Cireasa
Doru Cireasa
Cele mai citite

România are gata lotul pentru Campionatul European de handbal feminin din Austria, Ungaria și Elveția

Federaţia Română de Handbal a anunţat lotul feminin pentru Campionatul European - EHF EURO 2024, care va avea loc în perioada 28 noiembrie-15 decembrie...

Ucrainenii nu sunt dispuși la concesii teritoriale în schimbul păcii cu Rusia

Ucrainenii se opun în continuare unor concesii teritoriale către Rusia pentru a obţine pacea, în pofida avansării trupelor ruse, pierderilor de vieţi omeneşti şi...

Lavrov va conduce delegația rusă la summitul G20, în locul lui Putin

Curtea Penală Internațională a emis în martie 2023, un mandat de arestare pe numele lui Putin Ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov va conduce delegația rusă...
Ultima oră
Pe aceeași temă